2533
Sök

Byta dörrlås i Caddy -99

115 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Hej! Köpte mig en Caddy nu i helgen och upptäckte när jag kom hem att det inte gick att låsa dörren! Varken förar- eller passagerardörren. Fick med tre olika nycklar och en av dom passar i förardörren, men "klickar" inte i låset utan går bara runt!

Med andra ord vill jag byta båda låsen så jag har en nyckel att låsa med och en som passar i tändninglåset.

Kan man köpa lås på skroten med tillhörande nyckel, samstämt det svårt att byta dessa i dörrarna?

Är alltsås en Caddy Pickup 1.9sd -99 ...

Tackar för svar!

197 Inlägg
18 februari 2013
Det finns repsats att köpa, kostar inte särskilt mycket. Har du inget bråttom så hittar du ännu billigare hos Ebay. Google efter "6N0837223A" som är VAG reservdelsnummret. Bilen är egentligen en Polo och det finns även video på youtube.

Konstigt att du fick 3st OLIKA nycklar.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?

Avstängd
10 388 Inlägg
18 februari 2013
AutoCool skrev:
Det finns repsats att köpa, kostar inte särskilt mycket. Har du inget bråttom så hittar du ännu billigare hos Ebay. Google efter "6N0837223A" som är VAG reservdelsnummret. Bilen är egentligen en Polo och det finns även video på youtube.

Konstigt att du fick 3st OLIKA nycklar.

Nej, Caddyn är INTE baserad på en Polo, utan en Skoda Felicia

Mk1; Golf I
Mk2; Inca (Seat)
Mk2b (aka Caddy Pickup, som detta handlar om); Skoda Felicia (med fronten från VW...inredningen också tror jag)
Mk3; Golf V/Touran

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

197 Inlägg
18 februari 2013
Samma dörrlås.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?

Avstängd
10 388 Inlägg
18 februari 2013
AutoCool skrev:
Samma dörrlås.

Vilket jag inte sa det minsta emot, eller hur?

115 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
Lite roligt att i alla trådar jag någonsin läst om Caddy så har diskutionen om huruvida den är gjord på skoda eller polo dykt upp! Snälla släpp den diskutionen i denna tråden om det inte är RELEVANT!

angående art.numret så hittade jag följande sida.
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-POLO-DOOR- … 0726731406
(EJ REKLAM)

Men hur blir det med nyckel osv. på denna?
Följer det med eller kan man kopiera upp egna?

Avstängd
10 388 Inlägg
18 februari 2013
sneJe skrev:
Lite roligt att i alla trådar jag någonsin läst om Caddy så har diskutionen om huruvida den är gjord på skoda eller polo dykt upp! Snälla släpp den diskutionen i denna tråden om det inte är RELEVANT!

(EJ REKLAM)

Märkligt, då det inte är vidare svårt att ta reda på

Skit samma

Du har inte övervägt att åka till någon självplockskrot o plocka rubbet där? (tänkte mest på att; självplock=billigt)

- - - Edit - - -

Jo det hade du tongue
Senast redigerat av it_mutt (18 februari 2013)

115 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
sneJe skrev:

(EJ REKLAM)

Skit samma

Du har inte övervägt att åka till någon självplockskrot o plocka rubbet där? (tänkte mest på att; självplock=billigt)

- - - Edit - - -

Jo det hade du tongue

Haha, ja jag har funderat på det men känner att jag vill ploppa i nya lås! Bilen är helt jävla rostfri (rostlagad i vinter samt nylackerad, allt gjort hos svetsare/lackerare) så kan vara skönt att få i ett par nya fräscha lås!

Tänkte ta en kväll i veckan och plocka isär och kika på vad det kan vara för något strul! Men även om det går att fixa så vill jag ha samma nyckel runt om bilen! (Petig kanske men... that's life...)

Avstängd
10 388 Inlägg
18 februari 2013
sneJe skrev:
it_mutt skrev:
sneJe skrev:

(EJ REKLAM)

Skit samma

- - - Edit - - -

Jo det hade du tongue

Haha, ja jag har funderat på det men känner att jag vill ploppa i nya lås! Bilen är helt jävla rostfri (rostlagad i vinter samt nylackerad, allt gjort hos svetsare/lackerare) så kan vara skönt att få i ett par nya fräscha lås!

Tänkte ta en kväll i veckan och plocka isär och kika på vad det kan vara för något strul! Men även om det går att fixa så vill jag ha samma nyckel runt om bilen! (Petig kanske men... that's life...)

Köper helt o hållet det. Ett alternativ är ju att plocka begagnade låskistor (det ger dock att du får 2 nycklar; 1 till dörrarna och 1 till tändningen)

Ett annat är ju att plocka rubbet från en skrotenbil, och då lägga ytterligare slantar på att koda in det (vet inte hur det är med Caddyn, Skodan har iaf inte immo -98 (har en själv som jag harvar runt med just nu) )

Men absolut, jag förstår att du vill ha det så "smidigt fungerande" som möjligt

115 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
olika nycklar till dörrarna respektive tändningslåset stör mig inte!
Däremot vill jag som sagt ha samma på båda dörrarna!

Jag vet inte, finns det någon som kan svara på om det är kodade nycklar i en Caddy -99 (Pickupen) ??

115 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
Har jag missförstått om jag säger att man kan anpassa det nya låset med en befintlig nyckel om man har den i medan man monterar det?

Avstängd
10 388 Inlägg
18 februari 2013
sneJe skrev:
olika nycklar till dörrarna respektive tändningslåset stör mig inte!
Däremot vill jag som sagt ha samma på båda dörrarna!

Jag vet inte, finns det någon som kan svara på om det är kodade nycklar i en Caddy -99 (Pickupen) ??

Ah, ja men det förstår jag

Ja, jag har iaf ingen immo-lampa i min kärra iaf, men det är som sagt en Skoda och en 98, så jag vågar inte säga något alls om det faktiskt

Rotade lite och vad jag fick fram (utan att ha kollat upp det vidare, så låt det vara med en nypa salt) kom det året efter på Skodan, dvs 99

Men, det är ju egentligen bara att titta på instrumentbrädan, om där är någon gul "nyckelsymbol" när du slår på tändningen
Senast redigerat av it_mutt (18 februari 2013)

3 Inlägg
11 mars 2013
Billigaste alternativet är att ta delar från en skrotbil. Kostar nästan ingenting och du byter låsen på 20minuter! Men då får du som sakt 2 nycklar. 1 till dörrarna och 1 till tänningslåset. De går även att beställa nya lås, men de kostar ca 400 st. Och då görs dom efter original nyckeln.

Sök