2865
Sök

850 t5 Vakuumslangar?!

110 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
Tjena har en Volvo 850 t5 och den verkar inte gå så bra inge fullt laddtryck ca 0.2- 0.3 bara och sätt mina vakuumslangar är rätt torra och något visslande ljud kan komma men hittar inte vart (inte turbon ) och tänkte se om någon vet hur många mm ligger en vakuumslang på en t5a? in eller utvändigt mått    Tack i För Hand

''Boys Will Always Be Boys''

908 Inlägg
11 mars 2013
Kolla upp vakumcentralen så allt ser ok ut där och även andra spruckna tryckslangar.
Lättast om du kan trycka systemet om du har tillgång till det sen läkage sök spray.

110 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
Jo kanske skulle funka men vakuumslangarna är riktigt torra tänkte byta och se dom först sen Intercoolern under tryckslang ser ut som det läckt ifrån ? vad kan det vara då hmm

''Boys Will Always Be Boys''

341 Inlägg
11 mars 2013
vakumslangarna är på 6mm invändigt. sitter dränering på ic:n längst ner vid tryckslangen, därför det brukar kunna vara oljigt där. Kolla sista tryckslangen innan spjällhuset, brukar kunna spricka där delningen till tomgångsmotorn är

67 Inlägg
11 mars 2013
JeppEs94 skrev:
Tjena har en Volvo 850 t5 och den verkar inte gå så bra inge fullt laddtryck ca 0.2- 0.3 bara och sätt mina vakuumslangar är rätt torra och något visslande ljud kan komma men hittar inte vart (inte turbon ) och tänkte se om någon vet hur många mm ligger en vakuumslang på en t5a? in eller utvändigt mått    Tack i För Hand

Blir de fladdrande ljud vid gaspådrag så kolla membranet i tryck klockan, haft de på min 855. Den byggde inte upp något tryck då ladda kasst.

Sök