3266
Sök

Elhissar passat-98 tdi

42 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Har bytt dörr på min passat, kastat över allt från den gamla dörren till den nya. Allt funka klockrent ibörjan sen ba dog elhissarna..  Kollade säkringarna, men de där säkringskortet som visar vart alla säkringar går är helt omöjlig att förstå sig på.. Vet iallafall att säkring 14 är tokslut, den går tydligen till innerbelysningen.. Vilket också är stendött nu. Går inte att sätta i ny säkring då blixrar de till bara..

Hur ska jag lösa de här?

Vill tona framrutorna men de är ju helt omöjligt om jag inte får ner rutan -.-

Måste tillägga att själva "dosan" med knapparna till elhissarna lyser, men fungerar inte!

87 Inlägg
20 mars 2013
dålig jord brukar de vara eller kortis nånstans som går till dom sakerna smile

42 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
grindborg2 skrev:
dålig jord brukar de vara eller kortis nånstans som går till dom sakerna smile

kollade alla kablar från dörren till comfort modul grejen! Allt ser okey ut.. Och med tanke på att den sitter under mattan på förar sidan så är de galet fuktigt där.. men själva kontakterna är inte ett dugg fruktiga.. så nu ger ja upp! Rivit hela panelen men inget svar -.-

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
20 mars 2013
Ganska vanligt att kabelhärvan till dörren går av.
Även vanligt att komfortstyrdonet lägger av pga fukta, samt även att kabelhärvan till styrdonet ärhar sönder. Du får troligtvis klippa upp härvans skyddstejp och syna kablaget..

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

42 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
Tobbetdi skrev:
Ganska vanligt att kabelhärvan till dörren går av.
Även vanligt att komfortstyrdonet lägger av pga fukta, samt även att kabelhärvan till styrdonet ärhar sönder. Du får troligtvis klippa upp härvans skyddstejp och syna kablaget..

Fukt i komfort grejen tror ja inte.. va snus tort där inne.. Men är väl troligtvis någon kabel, såg att jorden hade i stortsett rostat sönder!

87 Inlägg
21 mars 2013
då har du nog felet där

42 Inlägg
22 mars 2013
Trådstartare
grindborg2 skrev:
då har du nog felet där

Ah, mätte jorden från kontaktstycket lr va de heter och den va sten dö.. så bara börja riva ut stolar och golv imorgon och byta kabel -.- Inte ett dugg peppad!!

Sök