2471
Sök

Volvo 740 m50b25 går på 5 cylindrar och slukar bensin

Crime Village
111 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
Kom nyligen över en 740 med bmw snurra i, gick dåligt när jag fick tag på den och har bytt stift, satt nya jordpunkter och tändspolar osv.
Men har kommit fram till att de måste va nått problem med antingen LMM lambda eller styrenhet då den dricker typ 2l/milen.

Till problemet:

Drar man ur LMM går den exakt lika dant som när den är i kopplad, nästan lite bättre till och med.
Har lånat ett diagnos verktyg och försökt läsa ut felkoder men den hittar inga styrenheter konstigt nog..
Om en styrenhet är pajj borde den väll inte bilen ens fungera?
Förövrigt går bilen bra när den är kall och när de är fuktigt utomhus, men så fort den blir varm så börjar den misstända och gå på 5 burkar. Någon som erfarat liknande problem?

Mvh

121 Inlägg
28 mars 2013
testa byta tändspolar imellan och se ifall någon som är dålig / sprucken

edit : läste just igenom noggrannare och såg att du hade bytt, Testa med en annan styrenhet i såna fall
Senast redigerat av Merzacl500 (28 mars 2013)

9 Inlägg
28 mars 2013
Hade samma fel på min, där var det styrenheten. Fick den inte att tända på en cylinder hur jag än försökte. Lånade en styrenhet från en 520 bara för att testa och då tände den på alla.
Senast redigerat av PezFTW (28 mars 2013)

Crime Village
111 Inlägg
29 mars 2013
Trådstartare
Merzacl500 skrev:
testa byta tändspolar imellan och se ifall någon som är dålig / sprucken

edit : läste just igenom noggrannare och såg att du hade bytt, Testa med en annan styrenhet i såna fall

Hmm ok de ska jag prova! Har en med udda artikelnunmer som ser rätt skabbig ut. Men de kan väll inte va en orsak till att den drar 2l/milen och går utan förändringar lika sant utan LMM? hmm

Crime Village
111 Inlägg
29 mars 2013
Trådstartare
PezFTW skrev:
Hade samma fel på min, där var det styrenheten. Fick den inte att tända på en cylinder hur jag än försökte. Lånade en styrenhet från en 520 bara för att testa och då tände den på alla.

Då ska jag försöka få tag på en styrenhet, är de en för både tändningen och soppan eller finns de en för varje?

Sök