31 mars 2013
Trådstartare
Hejsan!
Det är så att jag har en Volvo 945 med en del trimdelar på och mjukvaran är Vikingchip Ecomax. Det är dock original spridare i för tillfället och original LMM.
Då turbon är större än original och jag är rädd för att ladda högre (laddar blyga 0,4-0,5 nu och ligger väl på drygt 200 hästkrafter skulle jag gissa på) med tanke på bränslet och spridarna undrar jag ifall man kan som nödlösning tills jag har köpt nya spridare sätta på en ställbar BTR för att på så vis få både lite bättre flöde och även bättre kylning samt högre bränsleblandning utan att något tar skada eller att bilen riskerar att gå mycket sämre?
Jag är som sagt helt okunnig inom området, så dumförklara mig inte ifall detta är en jättedum idé, utan förklara istället varför det går eller inte går. Uppskattar svar väldigt mycket!
Framöver kommer jag att köpa större spridare och byta ut luftmassemätaren till modell större, men tills vidare får det sitta originaldelar på den.
Med vänlig hälsning,
Bazzzinga
Senast redigerat av Bazzzinga (31 mars 2013)
- Livet är för kort för att köra långsamt!
- Du kan inte köpa lycka, men du kan köpa en Volvo S/V70, och det är ju praktiskt taget samma sak.