3195
Sök

Biltvättar!! skadar det lacken??

StylingFreak
220 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
Var och tvättade tjejens bil idag och av ren vana blev det shellselect vi åkte till.
När vi stod längs fram i kassan sa kassörskan att den hadde rasat så hon rekomenderade preem tvätten.

Är van vid att tvätta tjejens bil med dom där "tuberna" som piskar skiten ur lacken men på preem hade dom bara högtrycks vatten.

Har nu lackat om min egen bil och undrar om man kan tvätta sin bil hos preem i deras tvätt utan att lacken blir skadad på nått sätt..

Skriv gärna synpunkter och råd..
Mvh Daniel

styling or tuning?

9 108 Inlägg
9 april 2007
Enligt mig är det handtvätt som är det enda rätta...

StylingFreak
220 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
så du tror inte om bilen bara är lite dammig att det är oki att köra in den där? blir det några skador på lacken om jag gör det?

styling or tuning?

9 108 Inlägg
9 april 2007
Enligt dom själva ska det inte skada lacken alls med deras nya rullar osv men jag skulle tro att man aldrig kommer undan smårepor i automattvätt.

Det skulle vara gött om man kunde köra in den där och bara automattorka hehe, det är den biten som är värst tycker jag.

70 Inlägg
9 april 2007
Högtrycks tvätt är ju väll okey såvitt jag vet men inte med borsatr o grejjer.........

StylingFreak
220 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
asså preem tvätten var bara vatten och inga borstar.. sen får man väll gå ur bilen och torka den men man sparar ju iaf en kvart minst om bilen bara är lite dammig och man vill ha upp lite lyster igen.. i tvätten är det inget som nuddar bilen..

styling or tuning?

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
9 april 2007
Vi tvättar alla våra bilar i maskintvätt med gummiborstar och det blir hur bra som helst och vi har änn så länge inte märkt av några somhelst repor på bilarna....
Senast redigerat av laazy (9 april 2007)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
9 april 2007
tvättar bara med vatten och själv inte någon maskintvätt (om det inte är firma bilen som ser ut som skräp i vilket fall tongue )

1 256 Inlägg
9 april 2007
Jag skulle aldrig rekommendera någon att tvätta i en maskinbiltvätt..

Köp en Hink, Bilschampoo med vax och en stoor svamp

givetvis så ska du avfetta bilen först och använda högtryck, finns Gör Det själv hallar lite överallt..

1 231 Inlägg
9 april 2007
Aldrig att jag skulle köra in bilen i en maskintvätt. Bättre behandling är hon värd smile

Mitt projekt: Evo III

Trafikledare
20 Inlägg
9 april 2007
Brukar tvätta för hand eller på typ gör det själv med högtryck och dylikt... Undviker automattvätt, ser det mer som en sista utväg...

Kapten Långsam
185 Inlägg
9 april 2007
Har aldrig tvättat i biltvätt och tänker inte heller göra det, både billigare och bättre resultat om man tvättar själv. Borstarna är knappast speciellt snälla mot lacken och vattnet återanvänds ju i de flesta biltvättar.

Smålänning
7 883 Inlägg
9 april 2007
tvättar bara med vattenslang och svamp utan vax. Fukade det för 50 år sen så funkar det nu!

Sen en släkting fick sin ruta repad i en automattvätt så har ingen i släkten tvättat i en sån! Visseligen 10 år sen, men det sitter väll i.
Senast redigerat av twin_cam (9 april 2007)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök