Swedenrockers skrev:
Du har nog inte hämtat en c-låsmotor, du har nog hämtat en givare som styr elektroniken till de andra dörrarna.
Du behöver en 2-trådars motor.
Den stora knappen på fjärren styr aktivering/avaktivering av larmet och om man i PC-interfacet väljer grundprogrammet så är alla fyra styrutgångar valda som c-låsutgångar med 1 sekunds tid.
Grön/röd och blå/röd som positiva och grön samt blå som negativa.
Dessa klarar av 1,5A på de positiva och 1A på de negativa så för att styra en c-låsmotor så behövs endera
c-låsadaptern eller två växlande reläer.
Sen väljer du om reläerna ska vara plus- eller minusstyrda.
Med PC-interfacet så kan du dedikera knapparna lite som du vill och välja om de ska vara momentana eller växlande och om det ska vara timer på dessa.
Tändningskabeln (Nr2) kopplar du t.ex till plinten på undersidan av säkringscentralen som är märkt 15+.
Anledningen till att den ska kopplas till en källa som inte bryter spänningen när man kör startmotorn är först och främst i de fall där man har startspärrar/immobiliser i larmet som aktiveras när spänningen bryts till larmets "tändningskabel".
Orkar du inte lossa säkringscentralen så koppla in dig vid tändningslåset, se till bara att du kopplar in dig på 15+ och inte på X-spänningen.
Chucknorris skrev:
Tja! Håller på att försöka koppla in ett Cargard T70C till min Volvo 740. Jag har stött på lite patrull nu, jag va o hämta en centrallåsmotorn från förardörren igår från skroten och den har 3 kablar ut från sig:
En svart (jord antar jag)
En svart och gul
En svart och grön
Är det någon som vet hur dessa ska kopplas? Jag tänkte köra så att den motorn styr centrallåset dvs att jag kopplar in den motorn till larmet. Det finns 4 knappar på fjärren och 4 utgångar (2 plus och 2 jord), är det att den svart/gula och svart/gröna är pluskablar som vardera styr antingen lås/öppna?
Det jag verkligen inte kan förstå är hur dom har tänkt med utgångarna från larmet? vilken utgång går till vilken knapp tex? Den översta knappen på fjärren ska om jag har förstått det rätt styra larmet av/på och på nåt sätt ska då låset också låsas/öppnas men hur fasen ska de gå till med tanke på hur centrallåsets kablar går in i larmet? 4 knappar till 4 utgångar verkar ju logiskt men inte om man samtidigt tänker att den översta knappen ska styra larmet av/på.
Sen ska jag även koppla in en kabel från larmet till tändningen, jag tänker mig då att jag kopplar den till någon säkring, jag är dock inte säker på vilken säkring som är mest lämplig för detta, det står något om en säkring ska vara märkt 15 men jag är osäker på de där, den ska ha ström både vid tändning och när startmotorn går runt iallafall.
Här är det material jag har utgått ifrån:
http://cargard.defa.com/pdf/m_CG_T70C.pdfNågon insatt som kanske kan hjälpa mig lite på traven?