2915
Sök

Biltema fälgar??

Administratör
2 978 Inlägg
9 april 2007
Jag köpte i alla fall en fälg som heter evg tiger  och dom ska tydligen säljas på biltema. Fälgarna va i 18" och dom va så skeva så jag la säkert 500gram vikter innan det blev 0 i maskinen på en fälg när det började närma sig samma vikter på nästa fälg gav jag upp,  som tur va fick jag lämna tebax dom och jag säger aldrig mera  !

En kopp av den svarta såsen...

2 644 Inlägg
9 april 2007
Jag har biltema fälgar va ett helvette o ballansera men efter ett par krasher och trottoarkanter o allt håller dom ändå smile

Johan Lindgren

Smålänning
7 883 Inlägg
9 april 2007
Kanske skulle prova... Annars så ha man ju en farsa som jobbar med att svarva wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

44 Inlägg
9 april 2007
Man får väl vad man betalar för..

12 086 Inlägg
9 april 2007
Biltemas fälgar är troligen inga högkvalitetsprylar.. men vad tror ni att ni köper när ni hittar "fynd" på en fälgaffär? Det är samma skit..

263 Inlägg
9 april 2007
g-man skrev:
skulle biltemas fälgar vara så dåliga så skulle dom säkert inte få säljas..

jag tror inte på att dom är så dåliga..

Ja håller med dej på det svaret! Skulle ju knappast få säljas om dom va så dålig/farlig så att ekrarna går av på dom, om man tvärnitar som nån sa in nåt inlägg här...

Men som sagt man få ju vad man betala för...

Volvo-Real-Power!

bitter besserwisser
644 Inlägg
9 april 2007
LimiTz skrev:
I vilket fall som helst så är aluminiumfälgar oavsett ursprung bättre än plåt, plåtfälgar gjuts ju och aluminiumfälgar svarvas, så en alu-fälg är iaf alltid rund till skillnad från en plåt. Självklart är det ju lite så att man får vad man betalar för men som med allt annat så kostar ju även design. Så en svindyr fälg behöver ju inte vara bättre.

här har v en som tydligen sett för mycket på american choppers eller liknande.
anledningen till att de svarvar och fräser fram fälgar är att de gör just custom fälgar.

hur många tex rallybilar kör inte med tex plåtfälgar? visserligen kör de flesta WRC bilar med alu men om du kollar på lägre klasser såser du nästan bara plåt. varför?

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

1 163 Inlägg
9 april 2007
Varför köpa biltemas fälgar? Spara lite mer pengar och köp nåt bättre, eller kolla beg?

Bessewisser
556 Inlägg
9 april 2007
Jag var nere på biltema idag och kolla på dom där fälgarna.. (alla modellerna) och jag säger bara att dom känndes som skit.. känndes som om det var plast och att det var typ en klen fälg.. mina fälgar som jag får nästa vecka kosta ca 800 kr/st på vulcano och dom var fan så mycket bättre så 300 kr till är det fan värt!

//SkyNard

How low

Sök