Dags att uppdatera tråden en sista gång
M3:an är såld till en norsk herre i 50 årsåldern. Så att numera rullar bilen strax norr om Trondheim.
Nya ägaren är en riktig BMW-entusiast (medlem i BMW Club Norway) som även äger en otroligt fin 325 E30, med få mil på mätaren. Så det känns väldigt skönt att kommer att bli fortsatt pedantskött!
Anledningen till att jag sålde bilen var för att jag fått jobb som innebär en längre sträcka att pendla dagligen. Det kändes riktigt kasst att behöva lägga på många mil på en såpass lågmilad entusiastbil. Så därför tog jag beslutet att sälja den...
Men! Om jag känner mig själv rätt kommer jag förmodligen att skaffa en "BMW-värsting" till våren igen!
Har 3st alternativ som jag är sugen på:* BMW M3 E36 3.2 ...SÅKLART!
* BMW M3 E46 (med manuell låda)
* BMW Z3 M Coupé.
Vilken modell tycker ni att jag ska skaffa?
Eller någon som har något annat förslag?
Måste även säga att jag saknar M3:an nåt helt otroligt mycket! Kändes som att man sålde sin bästa vän
Men men... det kommer fler M3:or!
Hoppas ni gillade mitt projekt med M3:an! Håll utkik på min sida!.. för det kommer fler projekt av samma kaliber!
Tillsvidare glider jag fram och tillbaka från jobbet i min nya 320i Touring E46 M-sport. Helt otroligt vad trött den är i jämförelse mot M3:an! Men det är samtidigt är det lika otroligt vad mycket billigare den är att äga...haha.
/David