3232
Sök

Beställde för mer än 2 veckor sedan och har ännu inte fått sakerna!

105 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
#1
Vet inte om det var rätt nu men jag hoppas det iaf!
Beställde lite grejer från Realcar för lite mer än 2 veckor sedan och har inte fått sakerna ännu.
Det jag beställde fanns i lager enligt hemsidan och jag slutförde beställningen, som vanligt får man en bekräftelse osv på mailen.
Enligt dom så tar det mellan 1-3 dagar att få hem sakerna om dom finns inne! Ivrigt så ringde jag dem redan efter 2 dagar och frågade hur det såg ut och då säger han som svarar att dom inte fanns inne utan "det stod fel på våran hemsida" så dina grejer kommer du få i slutet på nästa vecka. väntade tills torsdagen nästa vecka och utan något uppdaterat, så ringde in igen och då sa killen som svara att dom ber om ursäkt men att det eventuellt kommer imorgon fredag men garanterat på måndag nästa vecka så har du sakerna och här sitter jag och fortfarande inte kommit något! Ska ringa in lite senare idag på torsdags förmiddagen och fråga om går bra för dom!

Men till fråga, har jag rätt till någon slags kompensation för detta? tycker jag väntat tillräckligt länge och pratat tillräckligt med tidsoptimister! / Mindre glad kund @ realcar.se
Senast redigerat av Mikiver (21 mars 2013)


1 532 Inlägg
21 mars 2013
#2
Be att få prata med Markus.


1 863 Inlägg
21 mars 2013
#3
Jag har inga problem med dom, har beställt en vinge som dom skulle lacka samtidigt. Får mail hela tiden om hur det går. Dina varor kommer nog snart.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

450 Inlägg
21 mars 2013
#4
hue ska gorg folket här veta om du har rätt till kompensation, det bestämmer väl företaget om dem vill ge dig det.

i sina villkor har dem säkert att du dem kan inte förutse transporten från sina leverantörer och förutse deras saldon etc etc.

så prata med dem istället för att lägga upp en tråd som ändå ingen kan svara på.

1 436 Inlägg
21 mars 2013
#5
Henrik-N skrev:
hue ska gorg folket här veta om du har rätt till kompensation, det bestämmer väl företaget om dem vill ge dig det.

i sina villkor har dem säkert att du dem kan inte förutse transporten från sina leverantörer och förutse deras saldon etc etc.

så prata med dem istället för att lägga upp en tråd som ändå ingen kan svara på.

Även om det är svårt att ta ställning i det specifika fallet finns det forfarande allmänna riktlinjer och lagar som kan hjälpa TS.

Exempelvis om han vill häva köpet på grund av leveranstiden, vilket man kan läsa mer om på KO's hemsida.
http://www.konsumentverket.se/vara-omra … sdrojsmal/

/C

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

105 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
#6
I see, trist när man ser framemot att få en sak så dröjer det, pratade med dom idag och han som svarar låter alltid så snäll och trevlig så frågade aldrig om någon kompensation. Han sa även att mina efterlängtade coilisar skulle komma in i sverige imorgon men han var osäker ifall jag skulle få dom imorgon fredag, mest troligt på måndag-tisdag sade han. Får väl bara hoppas på att det blir så och det behöver ju bara vara någon liten sak som tröstpris, men jag hoppas jag inte ens behöver nämna något i detta case, utan att dom skickar med något litet som ursäkt, men återstår att se!

/Mikiver


270 Inlägg
27 mars 2013
#7
2 Veckor är inget, Jag beställde därifrån 2 januari och har fortfarande inte fått mina delar och inte heller leveransbeseked!!


26 Inlägg
27 mars 2013
#8
Det går säkert att få någon kompensation för det..Brukar inte vara några problem ,Det jag undrar över är varför folk fortfarande köper saker från realcar och dessa styling butiker ,När man egentligen kan handla i princip allt från ebay...
Senast redigerat av Salem (27 mars 2013)


105 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
#9
floff skrev:
2 Veckor är inget, Jag beställde därifrån 2 januari och har fortfarande inte fått mina delar och inte heller leveransbeseked!!

Jasså vad beställde du då? men som i mitt case så beställde jag ett par coilisar och det stod klart och tydligt att dom fanns inne på lager, men har inte fått något ännu. Min polare sa det att du kommer kanske få dem fram mot jul, känns lite så nu också när det inte går att få tag på dom heller. Första och sista gången.
Senast redigerat av Mikiver (27 mars 2013)


26 Inlägg
27 mars 2013
#10
Mikiver skrev:
floff skrev:
2 Veckor är inget, Jag beställde därifrån 2 januari och har fortfarande inte fått mina delar och inte heller leveransbeseked!!

Jasså vad beställde du då? men som i mitt case så beställde jag ett par coilisar och det stod klart och tydligt att dom fanns inne på lager, men har inte fått något ännu. Min polare sa det att du kommer kanske få dem fram mot jul, känns lite så nu också när det inte går att få tag på dom heller. Första och sista gången.

Jag köpte mina från ebay.det tog 4 dagar och jag hade dom utanför min dör .Dom skulle kosta 4500 här hemma men jag hittade för  2200 kr  med frakt.


Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
3 april 2013
#11
Hej! Tråkigt att höra och stämmer detta ber jag om ursäkt för att du inte hört något i från oss så ska det inte vara.
Det första jag gör i sådana här lägen är att ta kontakt med företaget ifråga. Mail funkar , kan dock ta tid , men snabbaste och bästa alternativet är alltid telefon. Ring på 0151-511880 om det inte löst sig med leveransen. Svarar dom inte där kan du ringa 042-157300 som är till Realcars ÅF i Helsingborg.

Mvh Stefan Elg , Delägare/ VD Realcar
Senast redigerat av Stefan Elg (3 april 2013)


105 Inlägg
3 april 2013
Trådstartare
#12
Det är lugnt! har fått mina grejer nu så det löste sig! tack iaf Stefan // Mikiver


270 Inlägg
3 april 2013
#13
Tackar jag har nu ringt till dom för andra gången och har äntligen fått ett leverans besked smile



Sök