Körde med H&R på min bil med orginal dämpare som var så slut att jag kunde köra dom in och ut som en cykelpump med handen. Det märktes inte ens på gången på bilen annat än när jag tryckte gasen i botten att den sjönk något där bak. Det var helt otroligt hur dom höll bilen på vägen. Ändå tog jag snäva vägar och gupp med den i farter långt över det vanliga.
Hade inte märkt det om det inte var för att jag skulle sänka mer och behövde byta till coilovers
Schmiedmann tar jag med en stor nypa salt då jag tycker de "rånar" folk på onödiga pengar genom att för det första ta bra betalt för sina produkter som man hittar för 1/3 av deras priser, men att framförallt ljuga dig rakt i ansiktet. Följde med en kompis som skulle ha LED till sina BMW Angel eyes. För det första priset på dessa LED var mer än dubbelt mot vad man enkelt hittar själv genom enkel sökning. Men när kompisen frågade vad de ville ha för att montera dessa lampor så började man dra en vals om att det va lite jobbigt, att hela fronten måste demonteras osv och till slut en prislapp på 1500 kr för arbetet. Jag bytte båda mina på knappt 15 min genom att bara ta bort däcket fram. Stor skillnad mot att plocka ner hela fronten.
Detta är bara ett ex av flera fall med Schmiedmann...
Robbannn skrev:
Alexx skrev:
Hej
Jag har ingen erfarenhet av eftermarknads sänkningar, så jag vill höra vilka tillverkare ni rekommenderar. Idag är det sportchassi från fabrik som sänker 20mm men jag vill ha ner bilen 10-15mm till.
Det jag hört är att H&R är stenhårda och där tappar jag intresset direkt då jag har familj som åker med. Erfarenheter av Eibach någon?
Jag ska heller inte ha några coilovers och ställbart trams...bara spiraler som sänker 10-15mm till...alltså 30-40mm spiral sänkning.
Jag skall Precis beställa Lowtecs Sänkningsfjädrar 50mm fram till Min 525i E39 Touring.. Hört att dessa är lika bra som H&R ( pratat med Schmeidmann). Eibach är också suveräna enligt kompisar osv... .
Det ska inte behövas. Köp toppbussning/lagring också, brukar inte kosta så mycket om dämparen ändå ska ner.
Fast bilen kanske inte gått så långt?
Alexx skrev:
Ohhh det idealiska svaret jag knappt kunde tänka mig att få men fick!
Tusen tack Steifan! Det blir nog Eibach för jag fick höra lite under dagen från en kollega att han var riktigt nöjd och sa i princip samma sak som du skrev.
Jag ska bara köpa spiralerna/fjädrarna för att få ner bilen ytterligare än vad den redan är fabrikssänkt. Bilen är en 2012 så den har inte mer än 2400 mil på nacken än så länge
Richtenb skrev:
Det ska inte behövas. Köp toppbussning/lagring också, brukar inte kosta så mycket om dämparen ändå ska ner.
Fast bilen kanske inte gått så långt?
Alexx skrev:
Ohhh det idealiska svaret jag knappt kunde tänka mig att få men fick!
Tusen tack Steifan! Det blir nog Eibach för jag fick höra lite under dagen från en kollega att han var riktigt nöjd och sa i princip samma sak som du skrev.
Jag har aldrig behövt göra en hjulinställning för att man byter fjädrar. Det är en annan femma om man byter styrleder och länkarmar osv. Men är den kass från början eller om man vill ha mer camber osv pga sänkfjädrar så är ju en hjulinställning aldrig fel.
Anledningen att jag tar upp toppbussningen är för att det är jävligt surt att stå där med en bussning som har krackelerat när man monterat ner allt. Min var risig efter 2800 mil men då är det också en känd svaghet på GTO:n
Alexx skrev:
Vad tänkte du på med att det inte skall behövas?
Jag ska bara köpa spiralerna/fjädrarna för att få ner bilen ytterligare än vad den redan är fabrikssänkt. Bilen är en 2012 så den har inte mer än 2400 mil på nacken än så länge
Richtenb skrev:
Det ska inte behövas. Köp toppbussning/lagring också, brukar inte kosta så mycket om dämparen ändå ska ner.
Fast bilen kanske inte gått så långt?
Alexx skrev:
Ohhh det idealiska svaret jag knappt kunde tänka mig att få men fick!
Tusen tack Steifan! Det blir nog Eibach för jag fick höra lite under dagen från en kollega att han var riktigt nöjd och sa i princip samma sak som du skrev.