3435
Sök

Räcker det med att besikta sitt Cab bygge hos Bilprovningen? Har sökt efter fakta innan!

Svets inriktad
158 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
Hej! Bilen jag ska bygga cab av är en golf 2 som jag ska svetsa igen dörrarna på som är ett seriöst byggprojekt som inte kommer att bli raggarcab. Hag ska även svetsa i stödkors mellan de bakre hjulhusen.

Det jag undrar och inte riktigt förstår är räcker det med att regbesikta den hos bilprovningen eller måste den även bli godkänd av sfro också?

Jag har letat men det sägs olika saker vart jag än kollar så vill veta hur man går till väga för att få den godkänd och laglig? mvh jonas

8 251 Inlägg
26 augusti 2010
Ring till SBP och prata med nån av deras tekniker? Det msåte dem kunna svara på. Bör va enklaste och säkraste sättet att få veta.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 augusti 2010
detta fick jag när jag fråga sfro

hej
måste man göra en besiktining hos er på sfro om man ska göra en kirunacab ( tex en volvo 245 med kapat tak och igen svetsade dörrar)
iså fall under vilken kategori hamnar man då?  1. Ändrat/uppbyggt fordon eller 2. Ombyggt fordon

mvh Daniel

Hej Daniel,
ja,SFRO bes är nödvändig.
Det blir ombyggt fordon. Kostnad 2000kr.
Hör av dig angående bältesinfästning.

Hälsningar

Rüdow

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Svets inriktad
158 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
detta fick jag när jag fråga sfro

hej
måste man göra en besiktining hos er på sfro om man ska göra en kirunacab ( tex en volvo 245 med kapat tak och igen svetsade dörrar)
iså fall under vilken kategori hamnar man då?  1. Ändrat/uppbyggt fordon eller 2. Ombyggt fordon

mvh Daniel

Hej Daniel,
ja,SFRO bes är nödvändig.
Det blir ombyggt fordon. Kostnad 2000kr.
Hör av dig angående bältesinfästning.

Hälsningar

Rüdow

Tack för svaret då vet jag vad som gäller mvh jonas smile

138 Inlägg
5 april 2013
hur gick det, hur gick du till väga, vad för modifikationer gjorde du och vad kostade det? smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
5 april 2013
teodorhiden skrev:
hur gick det, hur gick du till väga, vad för modifikationer gjorde du och vad kostade det? smile

Du lär inte få ett svar av honom på ett tag iaf..

Sågs senast: 2012-03-13 09:04.. smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

138 Inlägg
5 april 2013
kunde varit värt att fråga smile

Sök