3351
Sök

Byta diesel pump på bmw 320d e46

278 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Tjena, har fått ett erbjudande att köpa en e46 touring med skuren diesel pump efter att de blivit vatten i dieseln. Så nu har jag en fråga till er lite mer kunniga på detta område. Har hittat begagnade pumpar på skroten för 4000 och upp men nu till min fråga.

Hur svårt är de att montera en diesel pump på denna bil? Måste man ha indikatorklocka eller kan man bara marker hur den gamla pumpen var monterad? Är det nå speciellt man ska tänka på innan man börjar riva?

Tack på förhand!

MVH Linus

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 april 2013
Hur vet du att det är pumpen som är skuren? Hur vet du inte inte fler saker behöver bytas när du inte kan provköra bilen?   Låter som ett dåligt köp med konstig förklaring till orsaken dessutom.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

223 Inlägg
2 april 2013
dessutom sitter det fulrail på den och har det kommit in vatten i pumpen till spridarna måste du byta det och det är en dyr historia altså och byta allt

audi s4 450nm e mums

278 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
Lunden89 skrev:
dessutom sitter det fulrail på den och har det kommit in vatten i pumpen till spridarna måste du byta det och det är en dyr historia altså och byta allt

Menar du commonrail? För de är de inte på den de är en -00. Har blivit erbjuden att köpa drn för 5000 med nya sommardäck på 17" fälg för han måste få iväg den därför Känner ägaren innan och enligt han var de när han tankade från en farmartank som de blivit vatten i.

Så det hadr blivit metall spån i filtret där returen kommer tillbaka därför han har kommit fram till att de va pumpen.

Men som sagt behövs de indikator klocka för att montera pumpen eller räcker de med att sätta den som gamla pumpen satt? Mvh Linus

Ljudfreak ;)
25 Inlägg
7 april 2013
Jaa du måste ha en indikatorklocka om du ska byta pump. Pumpen är mycket känslig så man måste alltid göra en nolstäning.

Sök