3501
Sök

Bygga Volvo 740 limo

21 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
Hej!
Som rubriken lyder har jag och mina polare tänk bygga en 740 limo! Tänkte söka kunskap av någon kunnig här på forumet angående detta! T.ex. Kostnader, besiktning osv. Har sett att många använder sig utav 2st bilar, men jag riktar in mig på att bygga på 3st! Då är frågan, hur gör man på bästa sätt för att öka bärigheten i bilen, går den igenom  besiktning? Bästa sätt för att skarva ihop de 2 bilarna på rakaste sätt osv.
Skicka gärna ritningar, bilder på ditt projekt och tips! big_smile

Tack på förhand! ✌

Bärs!
3 456 Inlägg
7 april 2013
....eller så går ni ihop och köper en limo?

Garaget.org peakade 2008.

1 758 Inlägg
7 april 2013
Varför inte köpa en färdig? Kostar inte många kronor på blocket och att laga standardrosten i förlängningen och taket är mindre jobb än att bygga en från grunden.
Vill du ändå bygga en egen så gå in på www.sfro.com och köp deras bygghandbok, där står allt du behöver veta. Sfro är också de som besiktar bilen (måste reggas som ombyggt fordon).

JFfoto
7 april 2013
"Har sett många som använder två bilar" har inte ens sett någon som byggt en limo någongång, du kanske inte vet om att de såldes 740/940 limos orginal va? folket har inte byggt ihop dom :p (skämt)

21 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
Aga_Diff skrev:

Har väntar på annons på blocket och kikat runt men hittar ingen.

21 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
schnauz skrev:
Varför inte köpa en färdig? Kostar inte många kronor på blocket och att laga standardrosten i förlängningen och taket är mindre jobb än att bygga en från grunden.
Vill du ändå bygga en egen så gå in på www.sfro.com och köp deras bygghandbok, där står allt du behöver veta. Sfro är också de som besiktar bilen (måste reggas som ombyggt fordon).

Jo, så långt hänger jag med! wink
Du vet inget om priskostnader osv?

21 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
Kalltkaffe skrev:
"Har sett många som använder två bilar" har inte ens sett någon som byggt en limo någongång, du kanske inte vet om att de såldes 740/940 limos orginal va? folket har inte byggt ihop dom :p (skämt)

Ja jo det vet jag!
Men det är även många andra som bygger limousiner av 740 och de använder sig utav 2 st då smile

557 Inlägg
7 april 2013
Amatör- och ombyggt fordon bil: Avgiften är för bygg- och slutbesiktning. Försäkring ingår under all provkörning av SFRO personal. 4500:-.

Bullerprov: Görs på importerade-, ombyggda-, och amatörbyggda fordon.
Avgifter: Amatör- och ombyggda fordon 1250:-. Importfordon 2000:-

Trucker
1 220 Inlägg
7 april 2013
F-Nordlund skrev:
Aga_Diff skrev:

finns en ute på blocket nu iaf

Vissa är bara bättre än andra!

21 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
850heden skrev:
Amatör- och ombyggt fordon bil: Avgiften är för bygg- och slutbesiktning. Försäkring ingår under all provkörning av SFRO personal. 4500:-.

Bullerprov: Görs på importerade-, ombyggda-, och amatörbyggda fordon.
Avgifter: Amatör- och ombyggda fordon 1250:-. Importfordon 2000:-

Men den måste väl vägas också? smile
Känns som det lönar sig mest om man som förgående har skrivit vänta tills det kommer ut en på blocket och slå ihop på den istället!

21 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
F-Nordlund skrev:
Aga_Diff skrev:

Jag hittar bara 240..
Kan du länka den? smile

557 Inlägg
8 april 2013
Lär ju knappast gå att bygga ihop en billigare och lika bra för dom pengarna. Köpa en färdig är nog som sagt bästa alternativet.

Trucker
1 220 Inlägg
8 april 2013
F-Nordlund skrev:
teamvolvoracing skrev:
F-Nordlund skrev:

Jag hittar bara 240..
Kan du länka den? smile

fanns en ute iaf, redan såld verkar de som.. bara å vänta brukar dyka upp nån, nån gång då å då

Vissa är bara bättre än andra!

21 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
F-Nordlund skrev:
teamvolvoracing skrev:

Jag hittar bara 240..
Kan du länka den? :)

fanns en ute iaf, redan såld verkar de som.. bara å vänta brukar dyka upp nån, nån gång då å då

Då det har tänk blivit en partybil så vill vi inte lägga ut 30+ tusen.. ;)
Men 245an för 15 såg jag med! Men då är det regbes som kostar :)

Sök