2202
Sök

Broms problem volvo 240

773 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
hej, har köpt en volvo 240 för ett tagsen och då hande föraägaren plockat bort bromsarna sen när jag hade skaffat ny bromsar. min kompis kom förbi när jag skulle lufta då sa han att det var huvudbromscylindern då köpte jag en bättre beg men det blev inte ett dug bättre så nu när man känner på pedalen så blir det lite tryck när man trycker den väldigt fort men sen så sjunker den ner bara. sen när jag skulle testa lufta igen när jag öppnar nippeln på

vänstra bakoket. kompisen trycker på pedalen det droppar bara från nipplen det ska väll spruta utt om man luftar? så nu undrar jag bara är det bromsservon tror det heter så den stora runda svarta grejen bakom huvudbromscylinderna. kan säga att bilen har stått några veckor utan bromsvätska.
mvh Love

22 Inlägg
14 april 2013
låter som att dina bromslangar har svällt upp innefrån

773 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
fury68 skrev:

Blir det så när man inte har nån bromsvätska i? men dom är nya för ca 6mån sen?

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
14 april 2013
tvedberg skrev:
fury68 skrev:

Prova lossa anslutningen vid rör/slang och se om det kommer bromsvätska, gör det det så lossar du anslutningen vid oket och kollar där med. Kan ju va så att oket är igentäppt annars.

"My drinkingteam has a racingproblem"

773 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
REG-SKYLTEN skrev:
tvedberg skrev:
fury68 skrev:

Prova lossa anslutningen vid rör/slang och se om det kommer bromsvätska, gör det det så lossar du anslutningen vid oket och kollar där med. Kan ju va så att oket är igentäppt annars.

kan kolla men det är ju bromsvätska i oket för det kommer ju ut från luftnippeln fast det är ingen fart på de hela för får inget tryck på pedalen.
eller får ju lite tryck när trycker pedalen fort.
Senast redigerat av tvedberg (14 april 2013)

10 163 Inlägg
14 april 2013
Sitter bromsoken på rätt sida? rätt vanligt fel folk gör på 240is då hamnar luftnipplarna uppåt istället för neråt och då blire omöjligt att lufta.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

773 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Djo skrev:
Sitter bromsoken på rätt sida? rätt vanligt fel folk gör på 240is då hamnar luftnipplarna uppåt istället för neråt och då blire omöjligt att lufta.

har kollat det alla sitter rätt

63 Inlägg
14 april 2013
Lufta hela systemet så ska du se att det funkar, förutsatt att du inte har något läckage.

Sen kanske du borde se över din stavning. Blir riktigt jobbigt att läsa utan punkter osv.

10 163 Inlägg
14 april 2013
tvedberg skrev:
Djo skrev:

har kollat det alla sitter rätt

Okej ja då borde det inte vara några problem tycker jag såvida inget bromsrör eller slnag har blivit vikt eller klämd eller dyligt.

Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

241 Inlägg
14 april 2013
Sitter bromsoken på rätt sida? rätt vanligt fel folk gör på 240is då hamnar luftnipplarna uppåt istället för neråt och då blire omöjligt att lufta. ---nu hadde du nog lite otur när du tänkte nipplarna ska vara uppåt INTE neråt för då går det inte att få ur luften

10 163 Inlägg
15 april 2013
volyota skrev:
Sitter bromsoken på rätt sida? rätt vanligt fel folk gör på 240is då hamnar luftnipplarna uppåt istället för neråt och då blire omöjligt att lufta. ---nu hadde du nog lite otur när du tänkte nipplarna ska vara uppåt INTE neråt för då går det inte att få ur luften

Så kanske det är rörde nog ihopp det i huvudeet isådanafal för det sitter ju 3nipplar på vadera ok.

Sök