15 april 2013
Trådstartare
Tjena tjena, Ny här på garaget och ny inom det mesta med billjud.
Nu är det så att jag har äntligen.. skaffat mig en bil som jag själv äger, inge mer köra morsans eller farsans bil.
Så nu är jag inne på lite ljud vägar till denna. jag har iaf en Volvo 850 Sedan från -94 och den tidigare ägaren har varit en stor fanatiker av billjud. Tyvärr känner jag honom inte personligen och har inte lyckats få tag på honom för att fråga honom själv så vad är inte bäst om inte att fråga garaget?
Jag söker en bra baslåda, gärna dubbla bas högtalare på 12" med ett rent och hårt tryck. Detta är relativt enkelt men problemet sitter då nu i detta:
Jag vill hitta en baslåda med detta men som OCKSÅ har ett basrör för att köra upp i hatthyllan. Det finns redan ett förborrat hål i hatthyllan mitt mellan högtalarna (precis ovanför där skidluckan borde finnas) jag är inte helt säker på diametern på hålet men jag skulle gissa på att det är ca 10-15cm brett.
Har någon idéer på lådor som har detta? Jag vill inte bygga om lådor osv då detta är utanför mitt kunnande. Om ni har idéer skriv gärna och skicka länkar
Tack på förhand!
When engines gets mixed with your blood.. perfection