4202
Sök

Volvo b20 kopressormatning hjälp

155 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
har nämligen tänkt kompressor mata en b20 å vet inte hur jag ska gå till väga riktigt

det jag vet att jag ska ha en eaton m62 kopressor lr m45 å då undrar jag på vilka bilar dom sitter på

undrar även vad man mer bör göra med motorn räcker det med att typ porta toppen å byta kam

vet även att jag vill montera förgasaren direkt på kompressorn å då en fråga behöver jag någon annan kompressor för den aplikationen?

undrar även vad för typ av insug till b20 jag ska utgå ifrån eftersom jag har tänkt att montera samman det direkt ovan på insuget och sista frågan vilken/vilka förgasare

tacksam för svar

866 Inlägg
16 april 2013
Utgått från B20E insug och topp som är färdig för öveladd då den är för stor i kanalerna redan från början.
Eaton kan du inte dra bensin igenom då tyflonbeläggningen på skruvarna inte tål det i längden.
Så använder du E topp så är det klart för spridsare och så gör du med ett eftermaknadsprut.
Merca jaguar Mini Ford mustang. Merca går lättast att få tag i.

155 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
men vad för kompressor ska jag köra med då då jag vill ha förgasaren/förgararna
direkt på kompressorn av estetiska skäll då motorn ska sättas i en duett rod

866 Inlägg
16 april 2013
Ja du kan kör igenom en eaton m45 men det håller inte lika länge men envisas du att suga i genom kompressorn så går det. Annars så tryck i genom 2 Weber DCOE 45,or :-)
Kör du innan så får du se på Holly 500cfm SU 3" från en jagga om du ska få lite undertyck vid varv.
Men ska du köra bara för att få bra låg och mellanregister så funkar stombergaren eller su,n
Effekt 140 Hk typ.

155 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
okey men behöver fortfarande veta vilken kompressor jag ska använda när jag vill ha förgasaren / förgasarna ovan på kompressorn typ

866 Inlägg
18 april 2013
Då är det en roots som är en luftpump till 2 takts diesel 3-71 typ skulle jag tro :-)
Du får googla på det men det är dom som flytta luft ovanifrån till botten om det  det du var ute efter.

155 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
tackar men vart får man tag på en sån har googlat nu men hittar inget :-(

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
19 april 2013
Svårt att hitta något i Sverige när man googlar, men kolla med DLI-Teknik ENEM och JM Tech. DLI-Teknik renoverar och säljer reservdelar till Eaton kompressorer. ENEM brukar ha koll på åtminstone var man ska vända sej och JM Tech säljer skruvkompressorer.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

155 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
men dom har fel typ av skruvkompressor :-( moste ha en som man monterar förgasarna ovanpå kompresorn

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
19 april 2013
Jo, jag vet. Men jag tänkte att de där företagen vet vad deras konkurrenter erbjuder. De brukar inte vara så tjuriga på att hjälpa till bara man frågar.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

155 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
okey men någon som har förslag på vart man får tag i en sån kompressor obs helst inte ny = snor dyrt :-(

Sök