3015
Sök

Orättvist Behandlad av Bilförsäljare.

7 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
#1
Hej!

Jag köpte en Audi A6 1.8t SDL 825 på Toveks Bil AB i Ulricehamn och är väldigt missnöjd, både med bilen och på det viset som åtgärder har utförts. Bilen har gått 17000mil och är en -01, men står det att bilen har AC så ska den fungera, annars skriver man att AC:n är urfunktion för att inte missleda kunden. Vi har haft stora problem med oljetrycket och motorn, där min son har blivit kvar många mil hemifrån och detta har inträffat 3 gånger. Vid ett av tillfällena fick Toveks Bil bärga hem bilen, då befann sig bilen 5mil utanför Helsingborg och det var första gången det inträffade. Resan för min son hem kostade 745kr, det är ju ingen större summa för nu skulle ju felet på bilen åtgärdas och den skulle gå som en klocka.
Precis samma fel inträffar bara 2 veckor senare, där bilens oljelampa blinkar och tjuter 3 gånger, precis på samma vis som första gången. Bilen låter något förskräckligt och luktar bränd gummi.
Bilen kördes till verkstaden ytterligare en gång, denna gång var oljepump bytt, oljenivågivare m.m, men ingen dokumentation eller kvitto fick vi, det var bara ord. Sen skulle alarmlampa när man öppnar dörren och har ljus på fixas men inget har hänt, dom har bara skjutit upp hela tiden så att vi blivit av med våran garanti.
Nu står vi med en Audi A6 1,8t utan AC, utan fungerande instrumentpanel, utan kvitto eller dokumentation på att fel är åtgärdat på bilen, ändå har saker på bilen blivit bytt för flera tusen kronor enligt verkstaden på Toveks Bil.
Jag har varit nere ett antal gånger och uppmanat dom att reparera saker under min garanti, men har fått bilen tillbaka med samma fel.

Vad tycker ni?

1 567 Inlägg
11 april 2007
#2
Give them hell

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

med lem
1 925 Inlägg
11 april 2007
#3
jag tycker att antingen ska du få ett kvitto på att sakerna är bytta + att dom sak fixa bilen då du lämnade in den innan  garantin gick ut...då är det deras problem.   förjävligt att dom bara kan göra så ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

7 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
#4
någon idé om hur jag ska göra det surt för dom?

7 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
#5
det är vad jag har sagt till dom, men mina 3månader har flugit förbi.
dom skulle fixa kvitto, men hur vet man säkert att saker o ting är bytt?

582 Inlägg
11 april 2007
#6
Det är bara skicka konsumentverket på dom eller hota med Sverker!!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

905 Inlägg
11 april 2007
#7
abbelito skrev:
det är vad jag har sagt till dom, men mina 3månader har flugit förbi.
dom skulle fixa kvitto, men hur vet man säkert att saker o ting är bytt?

bara kräva kvitton.
konsumentombudsman är även ett fint ord att använda i disskusioner med såna här företag.
kontakta konsumentverket och hör vad dom har att säga i frågan dom finns till för att hjälpa vid sådan här situationer.

Tekniker
22 Inlägg
11 april 2007
#8
Enligt konsumentköplagen så har en verkstad/firma rätt att försöka åtgärda felet 2 ggr...sen har du rätt att häva köpet...tror det gäller bilar också....hade jag vart dig hade jag nog kontaktat dem...KO alltså..!

-------------------------------------------------------------------
Audi RS4a 2001:a 470 hk - 600 Nm (Mål 600 hk)
Min sida: www.rs4.se
-------------------------------------------------------------------

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
11 april 2007
#9
låter som ett jobb för sverker lr Aschberg..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
11 april 2007
#10
konsumentverket är bra  hota med som skrivits tidigare, men komihåg en sak "KUNDEN HAR ALLTID RÄTT! smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
11 april 2007
#11
prata med din konsumentvägledare på kommunhuset för vägledning, dom vet vad du bör göra..

sen om du skulle prata med företaget igen så säger du att dom får återgärda allt som du är missnöjd med (AC, oljeproblemet) och om du inte får respons så säger du att du ska anmäla dom till ARN. som extra knorr på slutet så säger du att du känner en kille på aftonbladet/expressen och han är intresserad utav din story (då borde det hända grejor)

MVH Andreas, lycka till och säg hur det går!

man lever bara en gång så lev väl!


Sök