11 april 2007
Trådstartare
Hej!
Jag köpte en Audi A6 1.8t SDL 825 på Toveks Bil AB i Ulricehamn och är väldigt missnöjd, både med bilen och på det viset som åtgärder har utförts. Bilen har gått 17000mil och är en -01, men står det att bilen har AC så ska den fungera, annars skriver man att AC:n är urfunktion för att inte missleda kunden. Vi har haft stora problem med oljetrycket och motorn, där min son har blivit kvar många mil hemifrån och detta har inträffat 3 gånger. Vid ett av tillfällena fick Toveks Bil bärga hem bilen, då befann sig bilen 5mil utanför Helsingborg och det var första gången det inträffade. Resan för min son hem kostade 745kr, det är ju ingen större summa för nu skulle ju felet på bilen åtgärdas och den skulle gå som en klocka.
Precis samma fel inträffar bara 2 veckor senare, där bilens oljelampa blinkar och tjuter 3 gånger, precis på samma vis som första gången. Bilen låter något förskräckligt och luktar bränd gummi.
Bilen kördes till verkstaden ytterligare en gång, denna gång var oljepump bytt, oljenivågivare m.m, men ingen dokumentation eller kvitto fick vi, det var bara ord. Sen skulle alarmlampa när man öppnar dörren och har ljus på fixas men inget har hänt, dom har bara skjutit upp hela tiden så att vi blivit av med våran garanti.
Nu står vi med en Audi A6 1,8t utan AC, utan fungerande instrumentpanel, utan kvitto eller dokumentation på att fel är åtgärdat på bilen, ändå har saker på bilen blivit bytt för flera tusen kronor enligt verkstaden på Toveks Bil.
Jag har varit nere ett antal gånger och uppmanat dom att reparera saker under min garanti, men har fått bilen tillbaka med samma fel.
Vad tycker ni?