2769
Sök

Volvo 850 GLT/SE luftmassemätare, samma?

82 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
#1
Som det står i rubriken.
Är det samma luftmassemätare i 850 GLT som i SE?
Med andra ord, är det möjligt att ta en luftmassemätare från en SE och få den att fungera korrekt i en GLT?
(GLT -95)
(SE -96)

2 452 Inlägg
23 april 2013
#2
svar nej då dom har säkert olika nummer..

döden kommer tillbaka

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
23 april 2013
#3
Hmm Har S'en ens LMM

Om det e en 10 ventilare så har du ingen LMM så då "passar" den inte smile

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

82 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
#4
Mycket möjligt, men vad har S:en ist? Sitter ju något i locket till luftburken?

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
23 april 2013
#5
Givaren som sitter i Sen e insugslufttemp.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

75 Inlägg
24 april 2013
#6
Dom som funkar som en "lmm" iaf i en se är luft tempgivaren vid luftburken och en vattentempgivare som sitter i termostat huset smile som samspelar och funkar som en "lmm"


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
24 april 2013
#7
EXame skrev:
Dom som funkar som en "lmm" iaf i en se är luft tempgivaren vid luftburken och en vattentempgivare som sitter i termostat huset smile som samspelar och funkar som en "lmm"
Nä inte direkt..

Snasrare e det mapsensorn som sitter över kylaren som ersätter LMM

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

75 Inlägg
24 april 2013
#8
Fick så förklarat på verkstaden iaf, då jag frågade om lmm satt vid insuget /luftburkens inlopp, inte så att mapsensorn tar data från dom 2 givarna då?


82 Inlägg
24 april 2013
Trådstartare
#9
Okej, kan då iaf konstatera att det inte är en lmm.
För saken som sådan är att jag håller på att trycka in en GLT motor i en SE kaross.
Är det bara att ta en lmm från GLT och koppla in då?

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
24 april 2013
#10
Vonsmile skrev:
Okej, kan då iaf konstatera att det inte är en lmm.
För saken som sådan är att jag håller på att trycka in en GLT motor i en SE kaross.
Är det bara att ta en lmm från GLT och koppla in då?
LMM Styrenhet å kabelmatta sen e det go

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
24 april 2013
#11
EXame skrev:
Fick så förklarat på verkstaden iaf, då jag frågade om lmm satt vid insuget /luftburkens inlopp, inte så att mapsensorn tar data från dom 2 givarna då?
MAP sensor får inget värde.. den ger ett värde utifrån "Manifold Air Pressure" mao trycket som e i insuget, Givaren har en slanganslutning som går till insuget.

GLT har ingen lös insugstempgivare utan den e inbyggd i LMM

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

82 Inlägg
25 april 2013
Trådstartare
#12
JaggaChafen skrev:
Vonsmile skrev:
Okej, kan då iaf konstatera att det inte är en lmm.
För saken som sådan är att jag håller på att trycka in en GLT motor i en SE kaross.
Är det bara att ta en lmm från GLT och koppla in då?
LMM Styrenhet å kabelmatta sen e det go
Hur knöligt är inte det då? Har aldrig gett mig på sådant! hmm

Edit: behövs hela kablaget?
Senast redigerat av Vonsmile (25 april 2013)


Sök