3862
Sök

Koppla förbi oljekylare?

48 Inlägg
30 april 2013
Trådstartare
Min oljekyl till automaten läcker på min saab 9000, undrar hur jag gör för att koppla förbi kylen? det är ju hydraulslangar som går från lådan till kylen, sedan från kylen till vattenkylen. Kan jag på något vis koppla ihop dessa två slangar så jag kommer förbi den trasiga oljekylen och istället går raka vägen till vattenkylen om man säger så?

Behövs det någon speciell mutter eller liknande för att göra detta? snälla hjälp..

...has left the building...
4 474 Inlägg
30 april 2013
Öh....Det sitter ju en oljekyl till automaten av en anledning, förmodligen för att hålla tranmissionsoljetempen i "schack". Eller menar du att det är DUBBLA oljekylare till transmissionen, dvs en som är "sammanbyggd" med den vanliga vattenkylaren o så denna som läcker?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

48 Inlägg
30 april 2013
Trådstartare
det är en ensam oljekyl som sitter under vattenkylen, sedan går det vidare upp till vattenkylen och sedan tillbaka till lådan igen. den som läcker är oljekylen under vattenkylen. Vad jag hört så sitter den understa kylen där endast för när man ska dra bilen med husvagn osv vilket jag aldrig gör ändå.

http://www.ladda-upp.se/bilder/bhmkwzywzwbutw/
Senast redigerat av Dumli (30 april 2013)

Sök