Tjenare folket
! när min pappa var 18år (1983) köpte han en gammal mercedes 250s 67a från en fiskhandlare i staden, denna bil körde han i 3 år sen ställde av (1987) och ställde in i en lada.
Nu 26 år senare tog jag fram den och beslöt mig att bygga på den! då jag sålt min amg jag byggde på innan (blev klar).
Bilen har gått 6.600mil och är näst inpå helt rostfri! förutom lite små bubblor som kommit över åren.
Nu har jag köpt 1st om606 motor och halvbur till bilen så här kan ni följa mitt bygge ! hoppas det kommer va kul!
Köpte även den nya gopro hero3 hd för att ta kort och filma till projektet så detta är bilder utvalda från alla för ska även göra en timelapsefilm
!
Bilen precis inkörd från ladan och väldigt smutsig både damm och mossa
! ( vält en plåt i ladan och skadat baklist + gjort lite rost men bara ytligt
!
Sedan började tvättandet!
En glad och ren liten mercedes som gillar värmen till skillnad från ladan!
Blev även att plocka ner grillen och slippa rent samt måla + polera av alla ribbor
!
Lackerade upp bagage utrymmet lite
jätte fräscht och fint!
Efter detta började jag med att grovrengöra inredningen och rensa ut allt , samt dammsuga bilen, och nu mejsla bort isoleringsmassan för att kunna svetsa i buren
utan att allt tar eld. utan på lacken kommer snart isoleringsmassa och ny fin nålfiltsmatta.
smaska på lite ny färg som en bra grund
!
Efter detta var det dags att bygga en hatthylla då pappa var coolast i stan och hade 6.9or ibak på sin tid ^^
Kapat och slipat in en bra mdf skiva mått (1440mm x 320 x 12 ) och lagt en bra fästsilikonmassa under och runt om
!
Dags att tackla dom gammla sunkiga dörrsidorna!!
Även gnuggat bort spraytoningen på bakrutan och bakre sidorutor som tog en evighet -.- usch fy och bläää för thinner,spolarvätska och t-röd...
Bygga nya dörrsidor bak som ska va helt släta och svarta då buren landar i bak och ingen ska sitta där
! under skynket står pappas mercedes
450s v8 nyskick
! mer bilder på den finns på min garaget sida ( maxAhlen )
Skruvade ur alla trädetaljer runt rutorna för att slipa ner och måla svarta ( kör på mattsvart tema i hela bilen och vit utanpå
!
testade att montera 1 av mina 20" fälgar jag har ligger från amgn
helt okej men dock passar inte dom ibak då dom är 285/25-20
Slipade ner kanten längst ner på tröskeln och grundade 2 gånger + en stadig vit lackering på de
och min hund hoppa på mig och skulle busa så fort jag la mig ner ^^
Vilopaus ^^
Drömmer lite
Mer bilder på hur buren åker i kommer i veckan!