2866
Sök

Problem med M90 svänghjul och sinter

Flickspanare
728 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
#1
Hej.
Har ett jävla muppit fel på min 945 -97 230fk/m90.
Har nyligen satt i ofjädrad 6puckad sinter och en sachs 712 tryckplatta, har dubbelmassesvänghjulet kvar.
Så till problemet, när man kliver av kopplingen lugnt så skakar det i hela bilen, alltså helt galet mkt, men när man går av kopplingen med lite mer gas är det inga problem.
Vet att denna lamell och tryckis ska betta bra, men detta är något som är fel... Kan det var svänghjulet som bögar sig på nåt vis?
Rasade bakaxeln för en vecka sedan (troligtvis till följd att detta problem), för då efter jag bytt axeln så blev dessa skakningar mildare men får för mig nu att dem är lika illa som när innan axeln rasa.. Har ju ingen lust att rasa axeln igen, något som kan ha en teori?
Mvh Danne.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Flickspanare
728 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
#2
Borde vara någon som haft liknande bekymmer?

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

535 Inlägg
6 maj 2013
#3
Har du shimsat tryckplattan mot svänghjulet?


Flickspanare
728 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
#4
Japp det har jag gjort.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

535 Inlägg
9 maj 2013
#5
Vet inte riktigt om det är ditt problem men när jag bytt till 712 plattan var ja tvungen att köpa en stålomspunnen kopplings slang för original bara svällde och bilen blev lite små "ryckig"  när man gick av kopplingen.  Dock skakade ju inte axeln  sönder.
Ka  inte vara så lätt du att du vridit kardan ett halvt varv fel?


50 Inlägg
10 maj 2013
#6
hade liknande problem med min, med 4 puckad sinterlamell och 1mm chims.
min lamell satt på fel håll så den tog emot lådan, va dock inga problem när allt monterades ihopa, så kolla så din lamell sitter rätt



Sök