2987
Sök

Hackar när jag svänger och längst in med ratten låter det som metall skaver! Hjälp?

42 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
Hej

big_smile jag går direkt till problemet med bilen det är en BMW 518 ån 90 som jag har haft problem med styrningen ända sen jag renoverade framvagnen och bytte bränsle till E85.
Det som händer är att när jag styr ratten åt något håll så hackar den och är trög och jag undrade om det är för att det krävs mer varv i motorn för att orka svänga men nej jag testade gasa och samtidigt svänga och det fungerade lite men inte tillräckligt.
Jag har tittat till servo oljan och den är full och fin.

Mina däck är inte inställda perfekt än, framdäcken alltså men dem står så rakt som möjligt vad kan problemet vara?
Jag trodde det som skulle hjälpa var att öka tomgången och lämna in bilen för att skjustera framhjulen men kan det verkligen vara problemet ? madroll

54 Inlägg
14 maj 2013
Det är nog att du har bytt till E85 som gör det. Framvagnen klarar inte av det på bmw's mellan 87-95.

DreamTeam
58 Inlägg
14 maj 2013
Har du kollat servo remmen? hade exakt samma symptom på min E34, och då va remmen riktigt slapp, så jag bytte den och spände den ordentligt sen blev det hur bra som helst. smile

"I drift not because it is a quicker way around a corner but the most exciting way."
- Keiichi Tsuchiya

349 Inlägg
14 maj 2013
Du får misständning i styrlederna om du kör på E85, så kan upplevas som trögare. Doppa nya spridarna i superlim och seriekoppla sedan med din giffel och + polen på bromsoket så kan det bli bättre.

1 160 Inlägg
14 maj 2013
luft i systemet.

54 Inlägg
14 maj 2013
horbybonnen skrev:
luft i systemet.

Problemet är att du luftar servosystemet just genom att svänga så borde ju ha blivit bättre ganska snabbt.

42 Inlägg
15 maj 2013
Trådstartare
Jag ska testa att spänna rämmen men det finns en gräns för bilen börjar vibrera om jag spänner för mycket för motorn orkar inte med det men jag var ute och tittade nu på bilen och såg att högra hjulet pekade utåt istället för innåt en bra bit... så jag misstänker att det kan vara största felet och att jag måste höja tomgången.. tack för svaren säger till igen om det inte funkar smile

Sök