2506
Sök

Köpråd: VW Golf TSI 122-160 (09-10) *nya frågor*

20 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
IROC-Z4EVER skrev:
Står en vit nere i Kristianstad på bilcentrum för drygt 150 papp med antisladd...

blir mer sugen på att köpa din bil istället haha tongue

jag blev erbjuden och köpa en Wolfsburg 10 som är i topp skick för 110 000kr (utan vinterdäck) så man blir sugen på att ta det. Men den saknar som sagt ESP sad

20 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
Tja,

Har några nya frågor som jag hoppas ni kan få svara på.

Hittade en Golf TSI GT 2010 som är allmänt smutsig både invändigt som ut (tänkte köra recond). Ägaren vill ha 100 000kr men det finns två skador på bilen, spräckt framlykta och framruta.

Han säger att han har anmält till försäkring men att han inte orkar fixa det och att det går bra att köpa bilen och föra över dessa skador till sin egen försäkring så man betalar självrisk och får det fixat. Stämmer detta?

Sedan undrar jag över detta med Bildiagnos på bilprovningen, är det bra? Finns inget M-test längre så undrar om det kanske finns test man kan göra någon annanstans!

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
22 maj 2013
Nej, det vore samma som att teckna en försäkring efter skadan skett, för att få dom att betala. Såklart går inte det.
Att han inte orkar är hans problem och borde inte bli ditt.....Välj en annan, välskött bil med en vettig ägare...

/Mattias

20 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
matteeee skrev:
Nej, det vore samma som att teckna en försäkring efter skadan skett, för att få dom att betala. Såklart går inte det.
Att han inte orkar är hans problem och borde inte bli ditt.....Välj en annan, välskött bil med en vettig ägare...

Tack, det är vad jag tyckte också.

Inga kommentarer angående biltest/diagnos?

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
22 maj 2013
Har aldrig provat nåt av det.. (M-test eller bilprovningens). På en så pass ny bil som en 2010 tycker jag det känns lite overkill om den bara känns fräsch och i ordning.

/Mattias

Sök