3332
Sök

Kallad till reg.besiktning efter flygande besiktning

1 503 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
H
Senast redigerat av Japs-Jens (31 maj 2013)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

908 Inlägg
23 maj 2013
Kan inte hjälpa dig men ser fram emot vad du får för svar på ett sån här tråkig grej smile
jag har mailat och frågat angåeénde detta för 1 vecka sedan, men inte fått mitt svar ännu som synd är..

360 Inlägg
23 maj 2013
Har fixat min efter 2a på Motor ändrad, återställande alt regbes, ta bort ic och dump o åk in o besikta. Dom gick runt med nå papper o skrev upp artikelnumrerna, så jag frågade om dom hade någon lista men det hade dom inte sa han!!

116 Inlägg
23 maj 2013
som föregående skrev så återståll till orginal med dump och ic.om du har öppet luftfilter sätt till baka luft burk.gör så att det ser så orginal ut som möjligt.

8 253 Inlägg
23 maj 2013
Japs-Jens skrev:
Har läst på nu i efterhand och då hittat att om bilen EJ är helbilsgodkänd så får man bygga om motorn precis hur man vill så länge man inte avviker från uppgifterna i registreringsbeviset, miljökrav samt bullerkrav. Med andra ord så är min bil 100% laglig i så fall bara jag kan sänka effekten tll 250hk vid besiktningen (typ sänka varvstoppet till varvtalet då bilen ger effekt enl regpapprena).

Eller tänker jag fel? Någon som vill dela med sig utav egna erfarenheter?

Helbilsgodkännandet har ingen som helst betydelse. Nu står det ju inte vilken bil det gäller, men så länge det rör sig om en bil från -76 och nyare med en certifierad motor så får du inte byta ut något, även om motorn skulle bli snällare mot miljön och halvera effekten.

587 Inlägg
23 maj 2013
Du behöver bara följa besiktningens regler. Vad Polisen säger är fel du får trimma bilen till 99999999999999999999 miljoner hästar om du så vill så länge du följer besiktningens regler är bilen laglig. Å sen hur ska Polisen kunna veta om din dump ä orginal eller inte nä kolla igenom bilen å sen kolla med besiktningen.

German Engineering
9 083 Inlägg
23 maj 2013
Bara att återställa till original och kör in den till besiktningen.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sök