Hej min första projekttråd på Garaget så jag hoppas ni har överseende då jag är ny på dethär med att ladda upp bilder osv!
Bilen då är en:
Volvo 740 Tic 1986 med plastoson kjolpaket.
Motor: B230FT (et original)
Växellåda: M46
Styrsystem: Motronic
Svetsdiffad bakaxel
Det som ska göras/ är gjort:
Ta bort extraktorgrenröret och montera original [X]
riva solfilm och lägga ny [/]
montera röda do88.se tryckslangar och HKS dump [X]
montera vita blinkers och Hovabakljus [/]
Byta inredning från beigh/blå/rött till Svaart med röda helskinn stolar (sålänge) [/]
fixa elsystemet då det är miljoner extrakablar dragna [X]
elhissar fram []
dra om ljudet [/]
fixa takluckan []
kolla över motorns skick []
fixa lite rost []
Lacka om till original svart 19 []
Det var väl det hela tillsvidare
Bild ifrån när den var utställd ibörjan av 2000-talet, Bilen kommer vara på Vallåkraträffen 2013 för en såkallad "comeback" men inget överflödigt bygge utan bara förfinad
Precis hemkommen! började riva bort extraktorgrenröret och monterad orginal, byte även växellåda från m47 till m46 då m47an var rasad på 3an! (provade en m47 innan det blev m46 och den rasade dagen efter på 3an och 5an)
Sen började jag byta inredning, instrumentpanel på plats! får bli en bättre bild när den ska ut och luftas sen
igår trillade det in ett paket från Vparts som ska på i helgen! ja inte godisen då de var en lite överraskning ^^
lite bättre med svarta insatser ! (till höger, original till vänster)
även toppen av för att kolla kolvar osv. men inget synligt fel.... byter förmodligen motorn nu framöver väntar bara på svar från säljaren när jag kan åka och kompprova den motorn
Hej! killen med en motor var oseriös så nu kör vi på en renovering!
motorn riven för kontroll av synliga fel
precis bytt kolvar och monterat vevlager,ramlager och nya kolvringar!
byta av c-lås till den modernare som sitter direkt i dörrlåsen!
skarvning av elen!
nu är snart all svart inredning på plats! kvar att göra är att hämta ett par gråa 850 helsskinn stolar och baksäte och modda dit, kommer passa fint med den gråa golvmattan!
Det var allt för nu
ikväll ska jag lacka blocket rött sen på torsdag så åker motorn i igen! kanske blir ett litet filmklipp vid uppstarten då om ni är snälla