Troligast är igensatt vevhusventilation, vanligt problem, eller oljetätningen vid påfyllnadslocket.
Finns en sats att köpa med alla delar som behövs, bäst är ju att byta alla gamla slangar till oljefällan när man ändå håller på.
Tätningen till fördelaren hoppade ut på min med, men den gjorde förmodligen det pga ålder, va bara att byta sen funkade det.
Dock trillade nästa tätning vid tändlägesgivaren ut kort där efter så bytte den också.
Men min T5 har gått 40 000mil så då behövs egentligen samtliga tätningar på motorn bytas ut.
Bäst är att byta båda bakre tätningarna eftersom mängder av motorolja läcker ut då tätningen vid tändlägesgivaren hoppar ur.
Bluddret beror väl förmodligen pga olja i fördelaren.
Byta fördelarlocket är att rekomendera, sj gjorde jag det.
Men ett tips är att köpa orginalfördelarlock och rotor, sj köpte jag Beru först med det började strula med tändningsmissar så sen fick jag köpa Orginal rotor och fördelarlock ifrån BOSCH och nu fungerar den problemfritt.
Senast redigerat av Bjornn (28 maj 2013)