2686
Sök

Chevrolet Trans Sport 99 driver inte (automat)

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
30 maj 2013
Trådstartare
#1
Som rubrik.

Det spelar ingen roll vilken växel jag har i, bilen driver lite lite lite, knappt styrfart innan den slutar driva efter ca 100 meter.
Om jag byter olja i den så fungerar den klockrent i några mil, sen händer samma sak igen. Jag har en ny låda liggandes som ska bytas, men det vore intressant om man kunde få reda på vad det är för fel. Någon som har varit med om samma sak? Tydligen ett vanligt Fel på de här bilarna har jag hört

Vilket jävla drag :)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
30 maj 2013
#2
P-G skrev:
Som rubrik.

Det spelar ingen roll vilken växel jag har i, bilen driver lite lite lite, knappt styrfart innan den slutar driva efter ca 100 meter.
Om jag byter olja i den så fungerar den klockrent i några mil, sen händer samma sak igen. Jag har en ny låda liggandes som ska bytas, men det vore intressant om man kunde få reda på vad det är för fel. Någon som har varit med om samma sak? Tydligen ett vanligt Fel på de här bilarna har jag hört

Kanske slirande lameller eller taskig turbin.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
30 maj 2013
Trådstartare
#3
Får kolla. Ska riva ner den nån dag så får vi se. Men varför funkar den som den ska i några mil när det är ny olja i? :p

Vilket jävla drag :)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
30 maj 2013
#4
P-G skrev:
Får kolla. Ska riva ner den nån dag så får vi se. Men varför funkar den som den ska i några mil när det är ny olja i? :p

Kanske för att lamellerna är så slut att dom lämnar en massa skit i oljan. Bara gissningar. Skriv gärna i denna tråd när du kommer fram till vad problemet är.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
30 maj 2013
Trådstartare
#5
Japp det ska jag göra

Vilket jävla drag :)

2 182 Inlägg
31 maj 2013
#6
Hur ser oljan ut när du tappar ur den? Mycket metall i tråget? Sitter oftast en magnet som ska samla upp metall spån (om nu ingen plockat bort den).

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
31 maj 2013
#7
Niklas1987 skrev:
Hur ser oljan ut när du tappar ur den? Mycket metall i tråget? Sitter oftast en magnet som ska samla upp metall spån (om nu ingen plockat bort den).

Många automatlådor har inte ens avtappningsplugg (Iaf jänkarlådor av tradtionellt snitt, motor fram-drivning bak).

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (31 maj 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 182 Inlägg
3 juni 2013
#8
Vettemannen skrev:
Niklas1987 skrev:
Hur ser oljan ut när du tappar ur den? Mycket metall i tråget? Sitter oftast en magnet som ska samla upp metall spån (om nu ingen plockat bort den).

Många automatlådor har inte ens avtappningsplugg (Iaf jänkarlådor av tradtionellt snitt, motor fram-drivning bak).

/Benny

Sant, men brukar ju alltid vara kvar olja i tråget så man kan se hur det ser ut wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

564 Inlägg
3 juni 2013
#9
Utöver turbin och lameller som redan nämnts så kan det vara hydraulpumpen också. Du får undersöka den gamla lådan när du bytt.

3 235 Inlägg
3 juni 2013
#10
Efter att du kört några mil blir oljan varm o lättfytande,och då försjunker oljetrycket.



Sök