Hejsan!
Mitt problem är följande:
Jag har bytt topplockspackning i min 945, monterat "ny" topp och spänt den enligt rep.handboken med rätt newtonmeter och i rätt ordningsföljd.
Trots det har jag inget komp överhuvudtaget på någon av cylindrarna.
Jag dubbelkollade att packningen låg rätt innan jag monterade den och jag komptestade motorn med bra värden innan jag plockade av förra toppen, så kolvringarna är friska.
Kamaxeln och blocket är korrekt nollade.
Det jag undrar över är om toppen verkligen kan vara så skev att där inte är någon kompression på någon cylinder överhuvudtaget, alltså 0,0 på alla fyra? Om toppen är skev så tycker jag att det åtminstone borde vara komp på någon cylinder, eller?
Någon som har kunskaper om detta eller har varit med om liknande?
Anledningen till att jag bytte topp var för att passa på att byta från 530 till 531 topp när jag ändå skulle byta topplockspackning då jag skjutit den gamla.
Tack på förhand /Johan