3691
Sök

Hjälp! 17volt vid plintarna på steget.

309 Inlägg
14 juni 2013
Trådstartare
Hej, jo är så att jag slänge in lite ljud i min golf för någon vecka sedan. Ett magnat monoblock med en baslåda. Nu har jag bränt basarna, vilket jag hade förväntat mig då de var slitna och jag spelade på bra.

men nu när jag skulle mäta strömmen för att se så det inte var för lite ström. På stegets display står det 12.3v, kanske inte är helt sant så mätte också på plintarna. DÅ FÅR JAG 17V NÄR BILEN ÄR IGÅNG? tycker detta låter väldigt konstigt kan detta vara anledningen till att basarna brändes?

tacksam för snabbt svar smile

Gladen Audio
2 388 Inlägg
15 juni 2013
Testa byt batteri i multimetern, brukar ge lustiga värden när de är kass. Mät framme på batteriet med så får du se hur det ligger till. Hade du haft 17v i bilen hade fler grejer än basarna börjat spöka.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

309 Inlägg
15 juni 2013
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Testa byt batteri i multimetern, brukar ge lustiga värden när de är kass. Mät framme på batteriet med så får du se hur det ligger till. Hade du haft 17v i bilen hade fler grejer än basarna börjat spöka.

har idag bytt laddningsregulator, fortfarande samma skit. Har mätt på alla möjliga ställen med samma resultat hmm

21 761 Inlägg
15 juni 2013
Men har du testat att byta batteri i multimetern som Frippe_L föreslog?

Annars kan du för säkerhets skull prova ett annat mätinstrument. smile

Sök