2984
Sök

Spela högtalare utanför bilen?

396 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Tjena! Jag har en epa duett ( INTE RAGGARE!!!) som köptes av försäkringsbolaget eftersom elen hade brunnit. Så min käre far bestämde sig för att jag skulle fixa det( jag suger på el men är kreativ och har bra fantasi) Så visst sa jag. Till en början så slet jag ut hela inredningen och fixade lite rost och rostskyddade. Sen så har jag beställt massa ljud till den och det har kommit nu. Kan jag på något sätt använda det innan jag har dragit klart elen? Kanske hemma eller bara på ett bilbatteri eller något?

MVH Johan

96 Inlägg
17 april 2007
Skulle föreslå att du fixar klart all el.
Risken finns väl annars att du blir stannad i det hela, och "det duger som det är"
annars e de väl bara dra de väsentliga kablarna till stereon, så löser sig väl det...

=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================

Speed FMK
849 Inlägg
17 april 2007
johanhhh skrev:
Tjena! Jag har en epa duett ( INTE RAGGARE!!!) som köptes av försäkringsbolaget eftersom elen hade brunnit. Så min käre far bestämde sig för att jag skulle fixa det( jag suger på el men är kreativ och har bra fantasi) Så visst sa jag. Till en början så slet jag ut hela inredningen och fixade lite rost och rostskyddade. Sen så har jag beställt massa ljud till den och det har kommit nu. Kan jag på något sätt använda det innan jag har dragit klart elen? Kanske hemma eller bara på ett bilbatteri eller något?

MVH Johan

Japp du kan använda sakerna utanför stereon. Du kan koppla stereon på ett bilbatteri ja. Du måste då också koppla så att du har konstant ström på den sladden på stereon som ska slås på av tändningen. Det kan vara ett smidigt sätt att spela in sakerna om de är nya.  Eftersom du troligen vad jag fattar inte tänker bygga några lådor till dem så kommer du ju inte få optimalt ljud och bör också undvika att spela högt.

Mvh Ludde

96 Inlägg
17 april 2007
Bi0HaZZarD skrev:
Eftersom du troligen vad jag fattar inte tänker bygga några lådor till dem så kommer du ju inte få optimalt ljud och bör också undvika att spela högt.

Mvh Ludde

Jag kanske e trög å inte fattade det *s*
I alla fall, vill understryka detta
Bas(-ar) spelar du sönder även vid låga volymer om du inte har låda till den/dom

=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================

Sök