3667
Sök

2,5" efter kat

1 231 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
tänkte dra på 2,5" efter kat ... och funderade på ett simons system , någon som har hört en sådan eller nått live ? låter det bra när man gasar på lite och så ? låter det mkt ? lite ? lagom ?

har en annan fundering oxå , för att få bättre ljud ... funderar på ta bort den främre dämparen och bara köra med ett rakt rör där ... vad tror ni om det ? mer ljud ? bieffekter ?

vore tacksam för lite svar ! smile

Våga Vägra Volvo!
326 Inlägg
16 april 2007
Hmm, de låter nog gott du. Jag har sj raka rör till katten och sen rakt 2,5# Feritta-system ut till en fet ljuddämpare. De låter kanske lite för mycket  innan man kommer upp i en 2000 varv. Men de ska nog inta vara ngt problem:/

Vad sa du? Har Pappa betalat?

1 010 Inlägg
16 april 2007
Vad säger bilprovningen om sånt?
Funderar också på raka rör efter katten till en dämpare...

49 Inlägg
16 april 2007
JockeT skrev:

sitter ett simons 2,5" på min lilla polo o det lät inte mkt, låter mys med en japs ist för vanliga slutdämpen. fick med insats men det behövdes inte när jag har besiktat. senså åker merparten av 200/700/900 volvo ägarna med raka rör utan problem. det är bara till o kapa o svetsa lolcool

~wrooooom psssscchhhtttt~

1 010 Inlägg
16 april 2007
mois_ skrev:
JockeT skrev:

sitter ett simons 2,5" på min lilla polo o det lät inte mkt, låter mys med en japs ist för vanliga slutdämpen. fick med insats men det behövdes inte när jag har besiktat. senså åker merparten av 200/700/900 volvo ägarna med raka rör utan problem. det är bara till o kapa o svetsa lolcool

haha ok...kan inte svetsa dock roll nått man kan få hjälp me om man kommer me allt i sommar?? tongue
Senast redigerat av JockeT (16 april 2007)

49 Inlägg
16 april 2007
JockeT skrev:
haha ok...kan inte svetsa dock roll nått man kan få hjälp me om man kommer me allt i sommar?? tongue

kunde inte ja heller men gav mig faen på att klara det. en vinterbil är inte så kinkig men inge läkage änsålänge efter en vinter sidledes. senså finns det alltid avgasklämmor o pasta som alternativ om man inte lämnar in den förståss vilket är onödigt wink

~wrooooom psssscchhhtttt~

263 Inlägg
17 april 2007
Varför satsar du inte på 3" från turbon å bakåt ist?? Skulle jag gjort om jag hade en turbobil..

Mvh thony:)

Volvo-Real-Power!

1 010 Inlägg
17 april 2007
mois_ skrev:
JockeT skrev:

kunde inte ja heller men gav mig faen på att klara det. en vinterbil är inte så kinkig men inge läkage änsålänge efter en vinter sidledes. senså finns det alltid avgasklämmor o pasta som alternativ om man inte lämnar in den förståss vilket är onödigt wink

Haha ok..får nog bli klämmor i så fall...har ingen svets roll

Men ja har funderat en hel del..å jag skulle vilja ha utblås på varje sida...
rent ljudmässigt är det nån skillnad på (har kollat hos mekonomen) om jag skulle köpa en "ljuddämpare" och sedan efter det montera rör så jag får två utblås i jämförelse mot om jag bara skulle ha en "slutdämpare"?? hmm

EDIT:
Jag har ingen turbo...2.0 Ecotec
Senast redigerat av JockeT (17 april 2007)

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
17 april 2007
på en turbobil så kan du ha raka rör! för din turbo andas bättre med raka och ingen dämp alls. 2.5" elr 3" det spelar ingen roll.men visst du kan alltid ha en dämp på bilen! men när det sen låter tråkigt så kan man alltid ta bort den:P men tar lärdom av detta att en turbo bil går mkt bättre med raka rör... Ha d gutt där ute

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

607 Inlägg
17 april 2007
Eddie_Rocks skrev:
Hmm, de låter nog gott du. Jag har sj raka rör till katten och sen rakt 2,5# Feritta-system ut till en fet ljuddämpare. De låter kanske lite för mycket  innan man kommer upp i en 2000 varv. Men de ska nog inta vara ngt problem:/

Förlåt för att jag lägger mig i här men vad menas med katten ?? är ingen bil expert men skulle uppskatta ett svar

Brynäs tigers

Avstängd
914 Inlägg
17 april 2007
YööA skrev:
Eddie_Rocks skrev:

Förlåt för att jag lägger mig i här men vad menas med katten ?? är ingen bil expert men skulle uppskatta ett svar

Kat betyder katalysator.. alltså dem lilla burken som sitter i början av avgassystemet, den har i uppgift att rena avgaserna.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

607 Inlägg
17 april 2007
Saab900Racing skrev:
YööA skrev:
Eddie_Rocks skrev:

Kat betyder katalysator.. alltså dem lilla burken som sitter i början av avgassystemet, den har i uppgift att rena avgaserna.

Ok tack för svaret, men en liten fråga till. Alla bilar har väl inte katalysatorer ? Har min 240 det ? en gl från 84

Brynäs tigers

543 Inlägg
17 april 2007
blev väl lag på det -86 tror jag.. rätta mig nån!!

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

1 231 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
back to topic please tongue

njaa asså det är lite halvsvårt att hitta 3" tycker jag ... mkt möjligt att man hittar om man vill bygga själv , men sånt kan jag inte ... =P
vill ju ha ett bra ljud lixom , låter det inte mkt med Simons eller ? ? :S

80 Inlägg
17 april 2007
Glempa156 skrev:
blev väl lag på det -86 tror jag.. rätta mig nån!!

tror det var 89 det blev lag på det smile

Sök