3605
Sök

Konvertering av 940 gl till turbo

6 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
#1
Tjena..
Tänkte bara kolla om det är någon som vet vad som måste göras för att en turbomotor skall gå att köra med i min gl.
Behöver hela kabelmattan bytas?? eller räcker det med att man byter tänd och bränsleboxen??
Eller om det kan vara så att de finns andra problem man stöter på...
E tacksam för alla seriösa svar.

Livet börjar vid 200Km/h och 1,5 bar :D

498 Inlägg
17 april 2007
#2
940_power skrev:
Tjena..
Tänkte bara kolla om det är någon som vet vad som måste göras för att en turbomotor skall gå att köra med i min gl.
Behöver hela kabelmattan bytas?? eller räcker det med att man byter tänd och bränsleboxen??
Eller om det kan vara så att de finns andra problem man stöter på...
E tacksam för alla seriösa svar.

Ditt största problem är SBP!
Och det är argument nog att sälja bilen och köpa en turbobil istället

Roadkiller!!!!!!!
40 Inlägg
17 april 2007
#3
andreas_940 skrev:
940_power skrev:
Tjena..
Tänkte bara kolla om det är någon som vet vad som måste göras för att en turbomotor skall gå att köra med i min gl.
Behöver hela kabelmattan bytas?? eller räcker det med att man byter tänd och bränsleboxen??
Eller om det kan vara så att de finns andra problem man stöter på...
E tacksam för alla seriösa svar.

Ditt största problem är SBP!
Och det är argument nog att sälja bilen och köpa en turbobil istället

Varför bygg ett eget grenrör och sätt på turbo det funkar ändå!!

Roadkillers

498 Inlägg
17 april 2007
#4
volvo_945 skrev:
andreas_940 skrev:
940_power skrev:
Tjena..
Tänkte bara kolla om det är någon som vet vad som måste göras för att en turbomotor skall gå att köra med i min gl.
Behöver hela kabelmattan bytas?? eller räcker det med att man byter tänd och bränsleboxen??
Eller om det kan vara så att de finns andra problem man stöter på...
E tacksam för alla seriösa svar.

Ditt största problem är SBP!
Och det är argument nog att sälja bilen och köpa en turbobil istället

Varför bygg ett eget grenrör och sätt på turbo det funkar ändå!!

Varför??

Ptja den går inte igenom, du behöver avgaspapper från tillverkaren och de lämnar volvo inte ut!
Finns en FAQ på forumet där står allt man behöver veta.

Sedan behöver man mer än ett grenrör och en turbo!
Senast redigerat av andreas_940 (17 april 2007)

6 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
#5
Okej... Jaja får väl se om ja försöker mig på att bygga om den.. Men en sista fråga... går det att köra turbo spis me en kabelmatta från gl eller inte... för går de kan man ju bara lägga i spisen efter besiktning.. annars blir de ju lite mer jobb om man måste byta matta innan varje besiktning tongue

Livet börjar vid 200Km/h och 1,5 bar :D

197 Inlägg
17 april 2007
#6
det skall vara samma kabelmatta om jag inte minns helt fel

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

10 287 Inlägg
17 april 2007
#7
I princip ja.

Skillnader:

- Turbon har LMM och batteri på andra sidan gentemot sugisen. Detta ställer till ett elände med tryckrör etc.

- Turbon har lågohmiga spridare med förkopplingsmotstånd.

Sedan skiljer en del på anslutningarna på boxen till insprutningen beroende på om man har klima eller inte.

/Göran

chrillemk2gti skrev:
det skall vara samma kabelmatta om jag inte minns helt fel

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 567 Inlägg
17 april 2007
#8
Men varför denna ständiga fråga om sug bilar som vill konvertera till turbo.Köp en turbobil ifrån början,Tänker ni oj va dyrt att äga.Tja beror ju på vad det är för bil men det kostar en slant att konvertera med.Sen blir bilen olagligt och exremt svår att få igen bes om en alls.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS


Sök