3527
Sök

Volvo 740

60 Inlägg
23 juni 2013
Trådstartare
Hejsan! för drygt 2 veckor sedan har jag tappat bort min nyckel till min Volvo.sad
Problemet är ju att jag kommer in i bilen för jag har ju tagit bort ena baklyset för hade tänkt och byta det.big_smile
så bilen är ju öppen men måste ju kunna omparkera bilen, Är det lätt och lossa rattlåset?wink

1 122 Inlägg
23 juni 2013
Själv lyckades jag bryta av nyckeln i tändningslåset. Tog bara en stor mejsel å hammare å slog in i låset!! Sen var d bara vrida runt. Sen får du ju självklart byta tändningslåset sen men antog du inte har nån fler nyckel. Nödlösning för att kunna köra å flytta tongue
Senast redigerat av ValP2k (23 juni 2013)

gasa nu foer faen!

145 Inlägg
23 juni 2013
Linuspw skrev:
Hejsan! för drygt 2 veckor sedan har jag tappat bort min nyckel till min Volvo.sad
Problemet är ju att jag kommer in i bilen för jag har ju tagit bort ena baklyset för hade tänkt och byta det.big_smile
så bilen är ju öppen men måste ju kunna omparkera bilen, Är det lätt och lossa rattlåset?wink

Jag skulle svara (utan egen erfarenhet) att det inte är speciellt lätt att bryta upp rattlåset. En kompis bröt av nyckeln i låset på sin V40. Och han sa att det var jävligt med det gick tillslut att få upp rattlåset.

Ut och lek inbrottstjuv med dig! Men skaffa nya lås till bilen innan du bryter sönder allt! smile

1 122 Inlägg
23 juni 2013
Down_ skrev:
Linuspw skrev:

Jag skulle svara (utan egen erfarenhet) att det inte är speciellt lätt att bryta upp rattlåset. En kompis bröt av nyckeln i låset på sin V40. Och han sa att det var jävligt med det gick tillslut att få upp rattlåset.

Ut och lek inbrottstjuv med dig! Men skaffa nya lås till bilen innan du bryter sönder allt! smile

För mig gick d inte bryta rattlåset men provade. Misstänker mitt "knep" är enklare tongue

gasa nu foer faen!

60 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
Tog lite metal, Gjorde några spår i båda bitarna. Efter sisådär 1 timma med att hålla på med den lösningen, så fick jag det att fungera hehe! wink

Sök