25 juni 2013
Trådstartare
Tjenare! jo, har problem med bilen, och jag gissar på att de är startspärren som spökar, den är lilla ''nycklen'' som man ska stoppa in i ett hål på instrumentpanelen, men kan givetvis vara något annat också. har haft bilen inlämnad på versktad (kopplings byte) bilen gick hur klockrent som helst innan kopplingsbytet uppstarts mässigt, men sen när jag skulle hämta bilen, så fick jag problemet att den bara stod och tuggade på startmotorn, men fick igång den tillslut efter ca 5 omvridningar på nyckeln, och mekanikern som utfört arbetet hade inte en susning om vad som kan ha skett, och hade aldrig varit med om felet innan, och han felsökte även, men hittade inget.
Så nu har bilen fortsatt såhär fram tills nu och nu tänder den inte alls, man hör bränslepumpen köra igång när man vrider på nycklen, men den står endast på startmotorn och snurrar, har hänt att bilen gått igång efter ca 15 vridningar på nycklen, vet inte om de kan bero på startspärren/immob som kronglar? eller om de är atennringen som spökar? som sagt, händer att bilen till slut hoppar igång, men de är väldigt sällan.. och när den väl startar så går den hur fint som helst i motorn. inga missljud eller något liknande, endast starten som är problemet.
Har någon nån teori på vad felet kan bero på? tacksam för alla rimliga svar jag kan få, för är ruskigt less på det här nu!!
Tack på förhand!
Senast redigerat av KweeTzo (25 juni 2013)