här uppe i norrbotten dem som skruvar i lastbilar på Wist ligger på en ca 30.000 men då jobbar dom långa dagar, b.l.a skift gång, en vanlig mekaniker med vanliga arbetstimmar vet jag faktiskt ej men jag har hört att det är relativt låg lön, tycker det är jävligt fel att bilmekaniker har låg lön då dom gör ett bra jobb och måste ha mycket kunskap i dagens läge (vad jag vet iaf) och sen ska det kosta skjortan och lämna in bilen för att felsökas och byta delar, när dom kan ta så fruktansvärt mycket betalt så varför kan inte mekanikerna få högre lön ? jag är väldigt okunnig inom motorer då det gäller bilar då jag mest skruvar i cross/skotrar och jag jobbar själv som elektriker och jag jobbar vanlig dagtid inom industrin, 1 ½ års erfarenhet, tjänar 28.000 och om 2 år då jag blir fullbetald så ligger jag på ca 35-36.000, är facket svagt då det kommer till att förhandla löner eller vad är problemet ? för dom priserna vi betalar för att lämna in bilen är ju hutlöst! allt mellan 400-1000 kr timmen och varför skulle då inte verkstäderna kunna höjja lönen på mekanikern med dom priserna ?