Hej! Köpte en audi A4 2009 i december och har märkt att det blir fuktigt under förarsidans matta och ganska blött bakom hos den bakre passagerarn under mattan. Är jävligt dålig på att ta av snön från skorna när jag kliver i. Och ribborna i mattan går längst med bilen utan någon direkt kant så verkar som vattnet som blir kvar kan rinna till baksätet. Kan det vara så enkelt? Eller kan det vara något läckage i golvet? Är bara på dessa ställen det är blött!
Verkar som du vet vad som är felet. Kostar ju inget att torka torrt i bilen och slå ihop fötterna ett par gånger innan du tar in fötterna i bilen för att se om det fortsätter.
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Finns det inga avrinningskanaler som Kan ingensatta och bidra till att det tränger in? Ändå Märkligt att det bara är under just under mattorna på vänster sida.
Hade ett liknande fel på min golf iv från 00, blev blött vid förarsidan och en pöl vatten bakom förarstolen.. och nu snackar vi någon cm vatten fick dock aldrig reda på vad de var innan jag sålde den. Men.de va Fan inte snö iallafall...
Hade samma typ av fel på en A4 Avant B5 -96. Då var det under batteriet de var igensatt med löv och skit. För i den "baljan" batteriet satt i så sitter de 3st gummi snoppar eller hur man ska förklara som ska öppna sig av gravitationen från vattnet. De resulterade att hela baljan blir som ett badkar och vattnet tog sig in via AC-rören på hö-sida...
Mitt batteri Sitter i bagaget så borde inte ha med det att göra? Känner till nordic audi och har sökt igenom allt men Bara hittat äldre bilar som läcker. Min är ju från 09
"Baljan" sitter under huven, närmast torpedväggen. Där sitter svart plast över hela, tror man behöver demontera torkararmarna för att kunna ta bort plasten.
Har nu tagit bort alla löv. såg också att "gummipackningen" i dräneringshålet låg nedtryckt. så drog upp den, tvättade. sög upp skit i hålet monterade tillbaka och provade hälla vatten över hela vindrutan så rinner både på vänster sida och höger sida nu ur dräneringshål med en konstant stråle. har dock inget att jämföra med. Har också sugit upp vattnet på förarsidan bak och fram och torkat med kupevärmare och hårtork. Ska sköta skorna väl när jag kliver i och ur och hoppas på att det var något av detta som kan ha ställt till med det.
Har tömt min A4 2005 på fyra liter vatten idag efter att dräneringshålet blivit igensatt. Kvar är allt som mattan sugit upp. Fläktar och avfuktare på. Hade jag läst den här tråden för länge sedan hade jag gjort regelbundna kontroller.