Är det ens något att fundera på? Inte enligt mig iallafall Evon alla dagar i veckan.. Som du själv sa, himla mkt bil för pengarna! Om du nu skulle tröttna på evon om några år (förstår ej varför) så kan du ju alltid köpa en TT sedan
Går Inte riktigt jämföra bilarna då den ena ska vara "rally" o den andra, ja du ja vet inte vad, :-) har haft N/A själv och visst de går ganska ok för att vara rätt stor bil men blir tråkig i längden. Så himla trånga är de inte. Är ju iaf fyrsittsiga!
Men enligt mej är en EVO nog roligare bil om du ska bruka den så att säga,
Sen kan du säkert få en TT för bra pengar om man inte letar utställningsbilar, borde kunna få en runt 90-100 iaf, finns folk som tror de är värd sin vikt i guld, var många år sedan det var så ;-)
Vet inte vad en 5:a ligger på men borde väl vara i underkant på TT pris iaf, men mkt mer bil för pengarna än en N/A
Evo helt klart, dock är det inget för dig om du vill ta den och åka en längre vända, visst, om bilen är original utan 3" och allt lull lull så funkar det. Finns mycket att läsa om på evoklubben sverige. Kolla där.
Supror i Sverige är sjukt överprisade, gäller äldre evos också, kolla i England eller nått om du ska ha en sån bil. Har du råd med en evo i Sverige så kan du nog hitta en supra turbo i England för samma pengar
skulle man köpa en supra na så vore det väll att lura små tjejorna att det är en driftbil för å få ligg kan tänka mig att en så e bra talanglös, 220hk på den vikten ca 1700kg
Zombies, coming soon to a city near you! www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Men ni som har koll! För och nackdelar med en Evo 5? Vad dricker en sådan i soppa ungefär?
Mvh Tobias
Fördelar: Rolig, snabb och ser ut som en rallybil. Det är ju inte heller någon nackdel med fyra säten och ett vanligt bagageutrymme.
Nackdelar: Ingen komfort alls, något kommer säkert att gå sönder, förbrukningen skulle jag tro ligger på runt 1/l milen med väldigt försiktig landsvägkörning upp till 2-3L/mil i stan med lite gasande.
Men ni som har koll! För och nackdelar med en Evo 5? Vad dricker en sådan i soppa ungefär?
Mvh Tobias
Fördelar: Rolig, snabb och ser ut som en rallybil. Det är ju inte heller någon nackdel med fyra säten och ett vanligt bagageutrymme.
Nackdelar: Ingen komfort alls, något kommer säkert att gå sönder, förbrukningen skulle jag tro ligger på runt 1/l milen med väldigt försiktig landsvägkörning upp till 2-3L/mil i stan med lite gasande.
Det du kan räkna med är att nått gör sönder som sagt! ,hade min evo 4 i några månader först sprängdes multiremmen , sen brann gerneratorn , sen gick en drivaxel och efter det så gick toppen kanske bara var otur men evos har ju förmodligen blivit våldtagna under en längre period!
Det du kan räkna med är att nått gör sönder som sagt! ,hade min evo 4 i några månader först sprängdes multiremmen , sen brann gerneratorn , sen gick en drivaxel och efter det så gick toppen kanske bara var otur men evos har ju förmodligen blivit våldtagna under en längre period!
Jodu, absolut är det så! Mjo det som är synd liksom..
Det du kan räkna med är att nått gör sönder som sagt! ,hade min evo 4 i några månader först sprängdes multiremmen , sen brann gerneratorn , sen gick en drivaxel och efter det så gick toppen kanske bara var otur men evos har ju förmodligen blivit våldtagna under en längre period!
Jodu, absolut är det så! Mjo det som är synd liksom..
Måste nog ha varit otur! har ägt min i 4-5år nu och inte kört sönder något speciellt... kör lite allt möjligt! Är visserligen en evo 8 men ändå!
Byta olja ofta, ingen komfortbil som sagt. Skulle inte köpa en 5 om ja skulle använd den som en pendlarbil. Och det är väl inte de mest pålitliga bilarna som finns i världen, vet du vad AYC är? inge roligt när den pajar..
Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun
Byta olja ofta, ingen komfortbil som sagt. Skulle inte köpa en 5 om ja skulle använd den som en pendlarbil. Och det är väl inte de mest pålitliga bilarna som finns i världen, vet du vad AYC är? inge roligt när den pajar..
Du, skulle du möjligtvis kunna förklara lite om AYC? Har hört lite om det och det skulle uppskattas väldigt mycket om du berättade lite om det!
Byta olja ofta, ingen komfortbil som sagt. Skulle inte köpa en 5 om ja skulle använd den som en pendlarbil. Och det är väl inte de mest pålitliga bilarna som finns i världen, vet du vad AYC är? inge roligt när den pajar..
Du, skulle du möjligtvis kunna förklara lite om AYC? Har hört lite om det och det skulle uppskattas väldigt mycket om du berättade lite om det!
Active yaw control, dvs typ aktiva diffar som kan skicka mest kraft till just det hjulet som behöver det. Pumpen till AYC brukar gå sönder och den är svindyr.
Byta olja ofta, ingen komfortbil som sagt. Skulle inte köpa en 5 om ja skulle använd den som en pendlarbil. Och det är väl inte de mest pålitliga bilarna som finns i världen, vet du vad AYC är? inge roligt när den pajar..
Du, skulle du möjligtvis kunna förklara lite om AYC? Har hört lite om det och det skulle uppskattas väldigt mycket om du berättade lite om det!
Active yaw control, dvs typ aktiva diffar som kan skicka mest kraft till just det hjulet som behöver det. Pumpen till AYC brukar gå sönder och den är svindyr.
Exakt, se bara till att AYC lampan lyser när du vrider på tändningen och att den slocknar när du startar. Och sen att bilen har fått oljor bytta inom 500 mil
Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun