29 juni 2013
Trådstartare
Hej! jag har probem med min 200sx s14 som vägrar frikoppla. Huvudcylindern är renoverad, rören är utbytta emot en stålomspunnen slang direkt mellan huvudkopplingscylindern och slavcylindern som också är nybytt, kretsen är ordentligt luftad och slavcylindern rör sig fint ca11mm, pedalen känns fin, lamellen är bytt tillsammans med tillhörande tryckplatta, urtrampningslager,vevaxelbussning allt ifrån clutchmasters, svänghjulet är ett fidanza 4,7kg. Lik förbannat tar jag mig inte ifrån uppfarten, vad är det som felar?!?! Nån som har några idéer ? Bilen har fungerat sporadiskt efter ett kopplingsbyte från act till clutchmasters. Har kunnat lufta o sen köra mellan 30-60min utan problem när pedalen börjar kännas utmattad och ta länge o längre ner(typ) sen börjar den dra trots att pedalen ä nertrampad. Den börjar rycka o bli svårväxlad och om man ställer ner den och testar dagen efter ä den fortfarande likadan(har alltså inget med temp o göra eller? ) Detta är alltså felsympomen innan den nu helt vägrar att fungera trots typ 100 test att lufta o trixat o fixat. Den läcker ingen vätska heller och vevaxeln flyttar sig inte axialt heller(crankwalk). Snälla hjälp mig någon, börjar bli knäpp på detta......... Tack på förhand Jocke