Det är inte antispinn. Men nästan. Antispinn, eller "antispinnreducering" (ASR) kom först 00B (i samband med att ESP:n kom).
Det du har är dock EDS. Sitter från 98 standard på 1.9TDi, 1.8 och 1.8T. (97 på 1.8:an).
Och EDS, ja det är ju lite, eller, fungerar, som ASR;
Den elektroniska differentialspärren möjliggör en jämn och bekväm start på vägunderlag med varierande grepp. Om ett av hjulen på samma axel börjar spinna, känner systemet detta via ABS systemets varvtalssensorer, och bromsar då detta hjul med bilens bromsar och ser därigenom till att mer kraft leds till det hjul som har bättre grepp.
Den elektroniska differentialspärren minskar däckslitaget och är aktiv upp till en hastighet på cirka 40 km/h (4MOTION: upp till cirka 80 km/h). EDS är en del av det elektroniska stabilitets-programmet (ESP) och antispinnregleringen (ASR).
Och genom den förklaringen från Audi, så låter det, precis som
PMPerformance säger, inte alls otänkbart med en bråkande krans/kännare
Lite upplysning, och lite medhåll i förslaget
