14 juli 2013
Trådstartare
Jag har fått förslag att köpa en vanlig 8mm bensinslang och trä på pvc slangen coh nippeln och dra åt med slangklämmor. Det låter lite riskabelt, eller?
På SAAB forum sa någon också att man inte får värma slangen, för då kommer den inte att krympa sedan? Man ska försiktigt kunna knacka på den nya nippeln på pvc slangen?
Jag har 2 st av de där mässingsskarvarna du pratar om (en tydligen ditsatt tidigare, och en fick jag med en begagnad nippel) Men till den andra måste jag ha tag på en SAAB original pvc slang för att försöka trä på nippeln, och sedan skarva.
Hur får jag tag på original pvc slangen, då mässingsskarven verkar säkrare än att skarva med slangklämmor?
Senast redigerat av Matsaki (14 juli 2013)
SAAB 9-5 SE automat Högerstyrd, steg 1 tune • SAAB 9-5 Vectra (Med Aero standard),Högerstyrd, automat 2.3L steg 1 tune.