3284
Sök

Bmw 318is -E36 vs Saab 9000 a50 2.3t -97

71 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
#1
Som rubrik lyder undrar jag vilken av Bmw 318is -E36 och Saab 9000 a50 2.3t -97 som skulle "vinna" på en raksträcka. (orginal med likadana förare) Vilken av dom skulle just du rekommendera och varför?

Mvh

Yolo

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
15 juli 2013
#2
140hk vs 170hk?

hur lång är raksträckan? smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

71 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
#3
kwansa skrev:
140hk vs 170hk?

hur lång är raksträckan? smile

Så lång så båda bilarna kommer upp i maxfart.

Bwm:n Väger mindre om jag inte är helt ute och cyklar

Yolo

4 670 Inlägg
15 juli 2013
#4
2,3t (170hk)
Maxladd = 0,55
toppfart = 220
0-100 = 8,5
100-150 ~7,5 ej 100% exakt siffra

2,3T (200)
Maxladd = 1,0
toppfart = 235
0-100 = 7,5
100-150 6,5

2,3T (225)
Maxladd = 1,08
toppfart = 240
0-100 = 6,9

Fartspärren ligger vid 240 där Trionic ger GLT.
Senast redigerat av mickius (15 juli 2013)


4 670 Inlägg
15 juli 2013
#5
Bmw e36 318is 0-100 10,2 sec

BMW 318is Coupé - 1994 (Serie)
Motorart     R 4
Hubraum     1796 ccm
Aufladung     Sauger
PS - UMin     140 PS - 6000/Min
Nm - UMin     175 Nm - 4500/Min
Motorlage/Antrieb     Frontmotor/Heck
Gänge/Schaltung     5/manuell
Test in sport auto 10/1994
Gewicht     1290 kg
0 - 80 km/h     6,9 s
0 - 100 km/h     10,2 s
0 - 120 km/h     14,2 s
0 - 140 km/h     19,9 s
0 - 160 km/h     28,2 s
0 - 180 km/h     43,0 s
0 - 200 km/h     - s
1 km, stehender Start     - s
Vmax     220 km/

Efter 80 händer de inte mycke grejjer inte big_smile
Senast redigerat av mickius (15 juli 2013)


71 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
#6
mickius skrev:
2,3t (170hk)
Maxladd = 0,55
toppfart = 220
0-100 = 8,5
100-150 ~7,5 ej 100% exakt siffra

2,3T (200)
Maxladd = 1,0
toppfart = 235
0-100 = 7,5
100-150 6,5

2,3T (225)
Maxladd = 1,08
toppfart = 240
0-100 = 6,9

Fartspärren ligger vid 240 där Trionic ger GLT.

Kollar mest på en Saab 9000 a50 2.3t -97 Modell: 9000 CSE 2,3T/200 A (200HK)

Yolo

4 670 Inlägg
15 juli 2013
#7
Räkna med att 9000 är dryga 10 sec snabbare 0-150


Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
15 juli 2013
#8
har en 318is. dem går rätt bra faktiskt! smile men 140hk vs 200hk. måste jag säga nåt mer?

Stil>Funktion

4 670 Inlägg
15 juli 2013
#9
P-K skrev:
har en 318is. dem går rätt bra faktiskt! smile men 140hk vs 200hk. måste jag säga nåt mer?

140hk - 175nm vs

200hk - 330nm

Dvs saaben spöar skiten ut BMW men de kunde ju vem som helst räknat ut? smile bättre att isf titta tider 9000 2,3T vs 325/328


4 261 Inlägg
15 juli 2013
#10
hehe det är bättre att välja mellan en 328 e36 än 318s;)

tycker personligen att bmw känslan försvinner vid deras mindre motorer.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
16 juli 2013
#11
panda666 skrev:
hehe det är bättre att välja mellan en 328 e36 än 318s;)

tycker personligen att bmw känslan försvinner vid deras mindre motorer.

Mja, köpa en bmw med mindre än 6 cylindrar är som att köpa en saab utan turbo tongue



Och ja, 318is hamnar nog långt bakom saaben smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
18 juli 2013
#12
318is har faktiskt riktigt gött drag för en fyra big_smile valde den då dem är mindre och lättare wink går att få motorutrymmet mycket cleanare då haha big_smile

men iallafall. hade du jämfört med en tex 328 så hade det nog varit jämnare.

Stil>Funktion


Sök