3101
Sök

Skatt hos bilfirma

39 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
Hallå, när man köper en bil från en bilfirma, köper man den oskattad eller är den nyskattad då? Jag vet ju iaf att dom ställer av bilen när dom får in den.

59 Inlägg
26 juli 2013
Du får den oskattad, så skatten behöver du betala när inbetalningskortet kommer. Att ställa av bilen när de byter in den är en inkomst för bilfirman.

Saabifierad
2 031 Inlägg
26 juli 2013
Om du tänkt köpa en bil på bilfirma: försök få till att den blir skattad vid köpet eller så prutar du ner priset wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

243 Inlägg
26 juli 2013
herihi skrev:
Hallå, när man köper en bil från en bilfirma, köper man den oskattad eller är den nyskattad då? Jag vet ju iaf att dom ställer av bilen när dom får in den.

Ja alla bilar ställs av vid inköp, så resterande skatt får du betala när den ställs på vid köp.
Har den inte registrerats in på firman än av div skäl kan den fortfarande vara påställd och därmed skattad.

Du får helt enkelt fråga vid eventuellt köp smile

Sök