3291
Sök

BMW e28 528i varvar inte ur, Hjälp! (m30b28)

3 Inlägg
25 juli 2013
Trådstartare
Hej, har en BMW e28 528i med m30b28 motorn i. Har ett problem med att bilen inte varvar något när den blir varm, alltså: När den stått över natten så går den som en klocka och varvar för glatta livet, men när man fått upp värmen på motorn så går det inte att varva mer än 2500 varv, då den bara står och blöddrar. Att det har något med bensinen att göra är uteslutet då den får bra med soppa. Så det borde väl vara något elektriskt som spökar?

Bilen har förövrigt inte vart såhär sen jag köpte den, körde ett bra tag med den då den gick som den skulle, men sen började den som jag beskrivit.

Någon med erfarenhet av dom här motorerna som vet vad felet kan vara??

10 Inlägg
25 juli 2013
kolla Fördelarlock,rotor och stift, och så det kommer ordentligt med soppa fram.

hade kondens i fördelarlocket på min gamla e28 som gjorde likadant när den blev. men med nya grejjor så funka de fint

Hellre utan bil om jag inte får köra Bayersk

3 Inlägg
25 juli 2013
Trådstartare
Fördelarlocket samt rotor kollades igår, inget fel eller kondens eller liknande där, så kan det vara en så simpel sak som stiften alltså..

Sålde du bort din gamla e28? smile

10 Inlägg
25 juli 2013
okej.. ja stiften kan det låter lite osannolikt men, kolla (byt) dom. och kolla soppa flödet med ..  yess det gjorde jag

3 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
Kollade samt borstade av stiften, dom såg bra ut. Soppa trycket är också bra.. Så jag har ingen aning om vad det kan vara.. Tack för hjälpen iaf! Fler förslag? :p

10 Inlägg
26 juli 2013
vakumslangar,Luftmassemätaren

Sök