3180
Sök

Hydralisk ventyil tryckare, B234 16V

Tekniknörd
93 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
Har en B234 i en båt, där en av lyftarna knackar nu när jag sjösatte i helgen.
Har för mig att de brukar lossna efter ett tag om man kör en runda. Men denna gången verkar det som att det en av dem har gått sönder. Finns det något sätt att ta reda på vilken ventil tryckare som är trasig?
Kan man se det med blåtta ögat om motorn går på tomgång med ventilkåpan av kanske?
Senast redigerat av rodieki (29 juli 2013)

144 Inlägg
29 juli 2013
plocka ner toppen då, du behöver inte lossa hela toppen från motorn då den är delad. utan bara av med ventilkåpan och kammarna så kan du ta en magnet och syna alla tryckarna. ja har några tryckare över om det skulle vara så att nån är slut. annars brukar det låta lite om toppen. en kompis 960 lät det mycket om toppen till han varva till över 4000, sen vart den mycket tystare, då vare lite olja i tryckaren.

hoppas det löser sig för dig smile

Tekniknörd
93 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
Har en reservdelmotor att plocka ifrån men tack för erbjudandet hör av mig om det blir aktuellt. Min topp är helt tyst förutom en som knackar. Kontrollen med magneten är det att den glider lätt i själva styrningen, eller är något annat kännetecken som man ska känna till? Tittade i verkstadshandboken om magneten, men det står inget om det. En vecka kvar till semestern, det är inte det man vill hålla på med nu. *morrar*
Senast redigerat av rodieki (29 juli 2013)

Sök