Hallojs igen och tack för era svar.
Alfan går nog bort är jag rädd, efter att ha läst tillförlitlighetsindex samt om reparationskostnader och vändcirklar.
Hondan där hade en del bodykit den
Opel Vectra ser ut som en rätt stor bil.
En japanes har det blivit fokus på då jag fått för mig att de är hållbarast (och jag är dålig på att skruva), så har provkört en Colt CZT, en Civic 1,8 samt en Celica av sista generationen. (Måste ha en bil med modellnamn som börjar på 'C'
)
Civicen är verkligen som ett rymdskepp inuti..riktigt cool. Lite hårdare fjädring än de övriga dock, vilket märks i lägre hastighet. Det saknades nåt odefinierbart jämfört med övriga två vad gäller körning (även om det kanske var orättvist, jag är inte den bäste bilföraren i världen, mest för att jag aldrig ägt nån bil)
Av någon irrationell anledning eller annan gillade jag Coltens acceleration, muller, rattkänsla (fastän det klagas hejvilt på den på många ställen på internäten) samt koppling, och Celicans yttre, dess förarposition, koppling, samt hur 143hk-varianten drar efter 4k varv ungefär och passar till motorvägskörning.
Så nån av de sistnämnda blir det nog. För att göra det enklare är det prick samma utropspris på objekten jag kollar på
Celican är snyggare (håller sig på gränsen till för bling, omoddad) men ska ha lite mer problem med stenskott mot huven.