Jag har nu haft ett startproblem med min Ford Focus i mer än ett år nu. Problemet uppstår ungefär varannan månad och när det gör det, så startar inte bilen på 2 dagar ungefär.
Jag har kopplat en annan bils batteri till min tidigare, men den metoden funkar inte alltid för att få igång bilen.
Försök kolla upp vad som kan tänkas fattas, dvs gnista och/eller bränsle. Motorn verkar ju inte ens vilja tända alls, då bör det nog vara något av dessa saker tror jag.
Var tänkt att jag skulle lämna in bilen till verkstaden idag, provade dock att starta den igår och gissa vad? Den startade! Hade faktiskt hoppats på att bilen inte skulle göra det för att verkstaden ska kunna felsöka.
Då var man ute för någon timme sen och försökte starta bilen. Den startade inte. Malheus, lampan du frågade efter, den lyser i ca 1-2 sekunder när jag startar den och sen släcks den.
Tog lite tid men igår var jag på verkstaden och felsökte. Det visade sig vara fel på tändspolen. Tydligen har den varit för varm och därför har inte bilen kunnat starta. Dock är problemet löst nu och jag är nöjd