3003
Sök

Mini turbo?

16 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
Hej, undrar hur små dom minsta turbona är som man kan få tag på? Är inte fråga om bil då utan en Honda Monkey 50cc, fyrtakt.. Skulle vara roligt om man fick bra svar!

.Vw-Audi.

272 Inlägg
27 september 2006
Denna är då ganska liten wink

http://xs207.xs.to/xs207/06393/turbo.jpg

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

16 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
Hehe smile skulle vara perfekt men var hittar man den eller var kan man köpa den? smile

.Vw-Audi.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
27 september 2006
finns nog inte så många små aggregat, men du kan ju kolla på t.ex ebay

dom turbos jag vet folk använder till dirtbikes och liknande är mitsubishi(tror jag) TD02, IHI RHB3.

här finns ett projekt när dom turbokonverterar en dirtbike http://www.projekteffekt.se/_dok/index.asp?ID=436

lycka till med bygget wink

EDIT: ett turbopåen125kubikareprojekt till http://www.btinternet.com/%7Egoosegog/turbodax.htm
Senast redigerat av NITROUS (27 september 2006)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

16 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
Okej, tack! Ska se om jag hittar och får tag på en sån någonstans då smile

.Vw-Audi.

Volvo
74 Inlägg
27 september 2006
ojoj, perfekt o överladda gräsklipparen med kanske!big_smile

Gör Som Ford - Köp Volvo | It´s Not The Fart That Kill´s, It´s The Smell

5 710 Inlägg
28 september 2006
This project is on the back-burner at the moment due to the turbo having sprung an oil leak and needing returned to America for rebuild. Oh and it didn't really work anyway!

Det kommer att kosta dig mer än det smakar OM du överhuvudtaget får det att fungera, en 50kubiks 4takt spottar inte ur sig sådär värst mycket avgaser....

MVH Jonas
..............

16 Inlägg
28 september 2006
Trådstartare
Jaa de kan vara att du har rätt men det finns 50cc 4-taktare med turbo som har gått riktigt hårt..

.Vw-Audi.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 september 2006
_qvarnis_ skrev:
Jaa de kan vara att du har rätt men det finns 50cc 4-taktare med turbo som har gått riktigt hårt..

skiljer det sig mycket i storlek mellan 50cc fyrtakt och t.ex dom 125cc fyrtakt som sitter på dirtbikes etc.? isåfall kan du ju byta till en 125cc så kanske det skulle gå att få lite snurr på den iallafall.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

16 Inlägg
28 september 2006
Trådstartare
NITROUS skrev:
_qvarnis_ skrev:

skiljer det sig mycket i storlek mellan 50cc fyrtakt och t.ex dom 125cc fyrtakt som sitter på dirtbikes etc.? isåfall kan du ju byta till en 125cc så kanske det skulle gå att få lite snurr på den iallafall.

Skulle ju också vara en idé och ganska rolig med men mitt "mål" med det hela var att  koppla turbo på original maskinen, men ingenting är säkert ennu, kan bra hända att jag köper en större motor jo. Och dom motorerna som är på Dirtbikes är nog lite hållbarare antar jag.. Men tack iaf!

.Vw-Audi.

12 086 Inlägg
28 september 2006
Ingen som vet vart man kan få tag på grejorna?
Vore ju otroligt kul att bygga nått kul.

16 Inlägg
28 september 2006
Trådstartare
jaa precis tongue ingen som vet vart man får tag i dom?

.Vw-Audi.

48 Inlägg
29 september 2006
tjena jag har flera dirtbikes och monkeys och är med sugen på turbo, hade varit kul om nån tog reda på var man kan få tag på grejjer. Vet att de finns mycket trimdelar till monkeys och liknande att beställa hem från england och U.S.A , ja skulle mycket väl kunna tänka mej att det även finns turbokit där men är dock inte säker men nånstans borde de ju gå att få tag i..Men kul projekt iallfall och hoppas du genomför det, skriv gärna sen hur de går med bygget o så:)
/ Jonas

16 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
JWSE30 skrev:
tjena jag har flera dirtbikes och monkeys och är med sugen på turbo, hade varit kul om nån tog reda på var man kan få tag på grejjer. Vet att de finns mycket trimdelar till monkeys och liknande att beställa hem från england och U.S.A , ja skulle mycket väl kunna tänka mej att det även finns turbokit där men är dock inte säker men nånstans borde de ju gå att få tag i..Men kul projekt iallfall och hoppas du genomför det, skriv gärna sen hur de går med bygget o så:)
/ Jonas

Hej, kan du skicka lite sidor där man hittar mycket delar till dirtbikes och monkeys? Skulle vara roligt och se om man hittar något intressant. Jaa jag hoppas också att de blir genomfört : )

.Vw-Audi.

Trucker
168 Inlägg
29 september 2006
Tjaaa..kanske något att överladda sin Flymo hemma,,,,lär ju gå i luften efter 5 sek.
Fan va häftigt annars den där moppen.

452 Inlägg
29 september 2006
Daihatsu Charade Turbo 1,3l  skall finnas .. polaren drog och skrotade en sådan .. turbon var inte stor för världen men hade kärvat och dragit sin sista vers.
Vet inte hur vanliga dessa bilarna är men tufft var det iaf smile

272 Inlägg
29 september 2006
Smart bilens turbo är inte för stor den heller..

16 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
Hmm skall se om jag hittar några krockade Daihtsun eller nåt liknande och se om man skulle få dom och passa, tack!! smile

.Vw-Audi.

Senator
323 Inlägg
21 april 2007
Köp ett agg från en SMART! har sett folk som använder sånna! men som sagt, 50cc är inte mycke att börja på eftersom den inte spottar ur sig några avgaser knappt!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Sök