3437
Sök

Byte från B230A till B230FT

24 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Hej!

Tänkte kolla vad jag måste göra för att min 740 -84 med B230A (fögge) ska kunna ha B230FT (fulltyckare) ? Jag lär ju behöva boxar till insprut så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa sådant

// Alexander smile

Lastbilsmekaniker
5 217 Inlägg
5 augusti 2013
AlExAnDer96 skrev:
Hej!

Tänkte kolla vad jag måste göra för att min 740 -84 med B230A (fögge) ska kunna ha B230FT (fulltyckare) ? Jag lär ju behöva boxar till insprut så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa sådant

// Alexander smile

Lättast är nog att byta ut hela elsystemet i bilen ifrån den motorn kommer ifrån gjorde det på min -88

24 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
för till fulltryckarn har jag bara motorn komplett utan sprut ännu så du tycker att jag ska byta hela elsystemet? jag har även hört att man bara behöver ta boxarna? hur svårt är det ?

Lastbilsmekaniker
5 217 Inlägg
6 augusti 2013
AlExAnDer96 skrev:
för till fulltryckarn har jag bara motorn komplett utan sprut ännu så du tycker att jag ska byta hela elsystemet? jag har även hört att man bara behöver ta boxarna? hur svårt är det ?

Eftersom du har en förgasarbil så måste du ha kablarna ut till motorrummet och sen måste du dra en massa nya kablar inne i bilen som inte finns på förgasarbilar. Mycket lättare om man inte kan så mycket el att byta ut komplett kabelmatta i bilen.

Sök