5 augusti 2013
Trådstartare
Hej
hoppas jag ska kunna förklara så grundligt som möjligt här..
har bytt motor i min 940 till en B230FT (740 -91), har flyttat över gamla kabelhärvan från gamla motorn (B230FB), kopplat spridarmotståndet, bytt till turboboxen. Bilen gick klockrent i cirka 10 minuter innan han plötsligt tvärdog. Det som jag la märke till va att bränslepumpen la av och matade inte fram någon soppa.
Jag har kikat på alla relän, dem fungerar och klickar som dem ska. spridarmotståndet är helt. spridarna ger ifrån sig ström, likaså från boxen ut till spridarna. ohmmätt spridarna, dem ligger på 2,7. mätt till hallgivarn (den på sprängkåpan) den fungerar. Det märkliga är att han får ingen ström till 11e säkringen (tankpumpen) men kopplar jag direktström dit så funkar pumpen under bilen, och även pumpen till tanken (dem går på samma säkring tydligen). har ström på 1ans säkring också. men tvångsmatar jag pumpen vägrar han ändå att starta. han får gnista, svänghjul, rotor, tändfördelarn står rättt. Kan det blivit nån kortis någonstans inne i säkringsdosan?
Om det finns nån därute som har bytt motor på liknande vis, fått samma symtom, vore jag jävligt glad över ett svar! Jag hoppas jag vart tydlig nog.
Tack på förhand! MVH Bandarn
Senast redigerat av MrIvansson (5 augusti 2013)